Waar kan je nou het beste overnachten om goed de sossusvlei te kunnen bezoeken?! Om bijvoorbeeld zonsondergang/opkomst mee te kunnen maken…en ik bedoel dan hotels/lodges etc.
Zowel de lodge als de camping zijn net aan de gate.
De lodge is prachtig, maar prijzig : 2100 N$ (225 euro) per nacht per persoon.
Vorige maand waren wij op de camping, maar zijn 's avonds wel luxueus gaan dineren in de lodge aan 160 N$ per persoon ;-)
Eerste in en laatste uit is niet zo belangrijk, maar vooral het weer - wij zaten midden een zandstorm - kan je parten spelen, of op een bewolkte dag kan je die zonsopgang ook vergeten…
Sossusvleilodge is zeker aan te bevelen.
Al was het alleen maar voor het diner want het eten is er fantastisch, maar ja….
niet echt goedkoop.
Overigens hoef je echt niet te haasten ‘smorgens vroeg want bijna op ieder moment van de dag kun je (als de zon tenminste schijnt en er geen ’zandstorm' is) fantastische foto's maken.
Wij waren er begin september, toen was er nog volop water aan het eind van Sossusvlei, er zwommen zelfs eendjes midden in de woestijn…
Heel apart.
goeie vakantie!
Ruud
www.afrikafotosafari.nl
Mijn ervaring met fotograferen in Sossusvlei is dat inderdaad in de ochtend en avond je het beste licht hebt waardoor je de strakke schaduwlijnen goed kan fotograferen. In de ochtend zou ik naar Deadvlei rijden, daar is dan meestal nog niemand en tref je een ongerepte zandvlakte aan waar vaak dan ook nog wild is te vinden. Het is prachtig om een groep springbokken of struisvogels die hoge duinen zien op te rennen. Je kan zelf de achterkant van de duin van Deadvlei beklimmen, dat doe je via de Ostrichvlei.
Edgar
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?