wanneer reserveren?

• phille

Hallo,

Wij denken eraan om in sept 07 naar Namibië te gaan.

Heeft er iemand een idee wanneer wij ten laatste moeten reserveren voor de campings in Etosha en die in Sesriem? Is dit dan ook geldig voor de lodges?

Thanks.

• anna

nou ik kreeg vandaag een meeltje terug dat ze al geen plek meer hebben begin aug 2007 in Okaukuejo….in Halali wel…hoe is dat? Ik hoor over het algemeen nl vooral goeie dingen over Okaukuejo.

• Mo

hoi,

Wij zijn vorig jaar 5 nachten in etosha geweest eind aug. begin sept.

Wij hadden van te voren (volgens mij in januari of februari) 4 nachten op de camping gereserveerd (2 nachten okaukeujo en 2 nachten namutoni) via het internet.

Omdat we al iets eerder in omgeving etoscha aankwamen heb ik een dag van te voren gebeld of er nog plaats was en toen konden we nog een huisje huren in okaukeujo.

En ook in namutoni hebben we een campingplaats laten omzetten naar een nachtje slapen in het fort.

Het schijnt dat je last-minute soms wel iets kunt boeken, omdat er mensen afzeggen of reisorganisaties die minder plaats nodig hebben. Zo konden wij ook nog iets omzetten en een nacht extra.

Persoonlijk vond ik okaukeujo het mooiste camp!

Succes met boeken,

groetjes, Mo

• Mart

Voor de camping in Etosha hoef je volgens mij helemaal niet te reserveren. Tenminste toen wij er waren (in mei) was er overal plaats genoeg. Als je een huisje wil dan is reserveren waarschijnlijk wel noodzakelijk. Tenzij je durft te gokken op een plek vanwege annulering.

In Sesriem moet je de campingplaats zo vroeg mogelijk reserveren.

• Ruud

Hallo Phille,

zodra je weet wanneer je wilt gaan zou ik zeker in Etosha boeken .

Op de camping is vaak wel plaats maar als je een bungalow wilt hebben vis je snel achter het net. Touroperators werken met z.g. blockbookings. Ze leggen gewoon een claim op een aantal bungalows en zien vervolgens wel of er gebruik van wordt gemaakt. Zo niet dan wordt er inderdaad kort voor de desbetreffende datum geannuleerd. Maar ik zou daar niet op wachten want niets is zeker!!

Dus ik zou voor de zekerheid boeken. Ik kan er een heel verhaal over schrijven van onze laatste vakantiue maar ik zal je dat besparen…. zeker voor Etosha geldt voor mij, boek zodra je weet wanneer je wilt gaan. Ook voor Sesriem geldt BOEKEN!!

Anders ben je te laat en dat geldt zeker voor de lodge bij Sesriem..

succes

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• Startpagina Namibië

Hallo Philippe,

Mijn advies: voor de periode juni-oktober aanbevolen om te boeken; dan is het hoogseizoen. Voor de periode juli-augustus zeker boeken; dan is het het drukst.

Ik adviseer de mensen om hun reis te starten richting het noorden en dus Etosha eerst te doen. Voor de overige plaatsen (behalve Sesriem) is reserveren meestal niet nodig als je gaat kamperen.

P.S. heb je mjn mails nu wel ontvangen?

Groetjes,

Edgar

• phille

Hallo Edgar,

wij hadden gedacht om eerst naar het zuiden te gaan en Etosha als één van de laatste te bezoeken. Omdat we denken dat we zo het mooiste voor het laatste houden. Of is dit een totaal verkeerd gedacht?

Groeten,

Philippe

PS: ik heb uw e-mails ontvangen en beantwoord.

• Startpagina Namibië

Is een goede gedachte. Wat in die overweging meespeelt, in sommige seizoenen, is malaria. Dat heerst ten noorden van Windhoek. Sommige mensen kunnen niet goed tegen de malariapillen en dan is het prettig als je dat in het begin gehad hebt; dan zit je daar de rest van je vakantie niet mee.

Wat het mooist is, is persoonlijk. Etosha is erg mooi, maar Sossusvlei bijvoorbeeld ook. Je kan dus of starten in Etosha en S'vlei als laatste doen of andersom.

Edgar