etosha of ngepi camp

• anna

We hebben nu 2 nachten in etosha en eentje net erbuiten en 3 nachten in ngepi camp. Maar nu begin ik te twijfelen of we niet beter 1 nacht langer in etosha kunnen doen en 2 nachten in ngepi. Heeft iemand ervaring in een verblijf in ngepi camp? Of iemand nog een tip om eventueel die ene nacht ergens anders te doen wat ook de moeite waard is? Na Ngepi camp gaan we door naar Kasane.

• MartinH

Ai, dit is een gewetens vraag. Ik heb zelf bij Ngepi gewerkt, dus ik zeg 3 nachten is mooi! Je hebt Mahangu NP op 14 km en aan de overkant heb je Buffalo NP waar bijna niemand komt en zeer de moeite waard is. Theoretisch kan je hier meer verschillende dieren tegenkomen als in Etosha. Er zijn hier nl. ook nog buffels, nijlpaarden, krokodillen en roan antilopen. Er zijn geen neushoorns. Je kan een watu (uitgeholde boomstam) of kano tocht maken of als er genoeg animo is een boot tocht. Lekker relaxen aan de waterkant en als je into vogels bent, ben je nabij aan het paradijs. Je kan ook lekker op het dek gaan zitten en zitten kijken naar wat er voorbij komt aan nijlpaarden krokodillen e.d. of een hengeltje uitwerpen. In de kooi in de rivier kan je ook nog zwemmen. Je zou ook een Delta tour kunnen doen. Een lekker rustpunt in de tour zou ik zeggen. Ik zou het wel weten………….. ik zou niet eens de moeite nemen om naar Etosha toe te gaan.

Maar ja ik ben ernstig bevooroordeeld en misschien zijn er mensen die (nog) objectiever zijn.

Even een andere vraag: wat ga je in Shakawe doen?

Martin

• Tamara

Ik heb van horen zeggen dat Ngepi Camp helemaal geweldig is,met hippo's op campsite krijg je daar echt een middle of nowhere gevoel. Wij wilden er vorig jaar april heen, maar door zware regen was het niet toegankelijk helaas. Dus geen eigen ervaringen, maar het moet geweldig zijn. Maarre Etosha is ook prachtig, 's avonds bij de verlichte waterholes zwarte neushoorn zien heeft ook wel wat. Waar wil je overnachten in etosha?

Mocht Ngepi weer niet bereikbaar zijn (wanneer ga je?), vlakbij Rundu ligt de Kaisosi River Lodge, met camping. Hier kun je echt tot rust komen en spotgoedkoop kamperen, sundowner boottochten maken, lekker eten, hele aardige mensen vol met verhalen….Ook een aanrader dus http://www.kaisosiriverlodge.com/

• anna

Hoi Martin, we gaan niet naar shakawe maar naar kasane?!! :-)

heel erg bedankt voor je objectieve mening haha, het klinkt in ieder geval goed en ik denk toch maar voor de 3 nachten in ngepi camp te gaan :-) Weet je of je met een gewone auto of suv (in ieder geval geen 4x4) Mahangu en Buffalo NP kan bezoeken?!

Bedankt voor de tip Tamara, we moeten inderdaad ook nog een plek in Rundu vinden. We gaan trouwens in juli/aug.

• MartinH

Anna,

Met een gewone auto is het geen probleem. Er kan in Buffalo zo links en rechts nog wel eens wat ongelijkheden in de weg zitten maar dat mag eigenlijk geen probleem zijn. Volgens mij kan je als je dit wil met een 4x4 van Ngepi gaan.

Martin

• Startpagina Namibië

Anna,

Lastige vraag. Ik vind Etosha altijd wel de moeite waard. Als je alles op je gemak wil doen is 3 nachten aan te raden. De Kavango is natuurlijk weer heel anders. Ik denk niet dat je dat met elkaar kan vergelijken. Persoonlijk vind ik ruimte om me heen erg prettig en ik rijd graag rond en vind daarom Etosha ietsje leuker.

Edgar

• Solange

Hi MartinH,

Wij gaan volgend jaar in oktober ook deze kant uit en twijfelen nog altijd tussen de Ngepi en de Drostky's Cabins in Botswana. Wij wilden graag naar Buffalo NP en Mahangu NP en dan nog een dagje de Okavango op per boot. Welke zou jij ons aanraden, maar dan liefst zo objectief mogelijk blijven ? Wij komen van Maun en gaan via de Caprivi naar Vic'Fall's.

Solange

• MartinH

Hoi Solange,

Ben maar een keer bij Drostsky's geweest om mensen weg te brengen. Wij hoorden altijd goede dingen over hen maar echt ervaring…..nee. Mijn objectiviteit zegt dan vrees ik toch NGEPI CAMP maar voornamelijk omdat Ngepi dichter bij de beide NP's is.

Martin

• Solange

Heel erg bedankt, Martin, het wordt dus Ngepi.

Solange