Ben ik weer…
Hoe lang is het rijden van Sossusvlei naar Swakopmund?! En van Sossusvlei naar Solitaire en van Solitaire naar Swakopmund?! Kan iemand me hiermee helpen?
Hallo Anna
Sossusvlei <> Solitair is iets van ongeveer 80 kilometer rijden en je moet daar dus ongeveer 1 uurtje voor uit trekken.
Van Solitair naar Swakopmund is ongeveer 260 kilometer. Trek daar ruim 3,5 tot 4 uur voor uit. Het is allemaal onverhard maar wel prima onderhouden. Maar veel harder dan zo'n 80 - 90 km/u moet je niet gaan. Het laatste stuk naar Walvisbaai en tussen Walvisbaai en Swakopmund is allemaal asfalt.
goeie reis en geniet van een fantastisch mooi land.
Ruud
www.afrikafotosafari.nl
Ik heb mijn dagboek er even op nageslagen.
Van Sesriem naar Sossusvlei; 75 minuten over slechte tot zeer slechte weg. Ik weet niet of daar inmiddels verbetering is aangebracht maar toen wij er waren (mei vorig jaar) was de weg op lange stukken weg.
Van Sesriem naar Solitaire; 70 kilometer, bijna 2 uur onderweg. Ook hier slechte weg maar, zoals Edgar schrijft, als er net geschraapt is dan kan dat een stuk beter zijn.
Van Solitaire naar Swakopmund; ruim 7 uur onderweg geweest. Met de eerste 200 kilometer over erg slechte weg, later werd het gelukkig beter. En we hebben ons niet gehaast, regelmatig een behoorlijke pauze ingelast.
Dit alles dan met een gewone auto, de 4x4's konden de slechte gravelwegen een stuk sneller nemen. Overigens bedoel ik met sneller zeker niet veiliger.
De weg van sesriem naar sossusvlei (tenminste naar de parkeerplaats voor de gewone auto) is nu erg goed. Helemaal geasfalteerd!
De weg van sesriem naar swakopmund vonden wij (in aug. 2006) wel erg slecht. Vooral het begin vanaf sesriem.
Ook wij waren van sesriem naar swakopmund ongeveer 7 uur kwijt. Ook rustig ontbeten langs de kant van de weg. Appeltaart gegeten in Solitaire, even een paar fotostops onderweg gemaakt.
Dit alles ook in een toyota corolla.
Mo
Ha anna
Het ligt een beetje aan de tijd van het jaar dat je er bent maar tussen 18.00 en 19.00 uur is het inderdaad donker.
Als je om 13.00 uur vertrekt wordt het wel erg krap om dan nog om 18.00 uur in Swakopmund aan te komen. Ik zou er wel iets meer tijd voor uit trekken.
Want zoals al is gesteld, de weg kan op sommige stukken minder goed onderhouden zijn en dat kan het zijn dat je een stuk over een ‘wasbord’ rijdt en dat gaat minder snel, maar over het algemeent zijn de wegen goed onderhouden.
Misschien is een optie om vanuit Sossusvlei eerst naar Solitair te rijden en daar te overnachten (hebben ze een prima lodge) en dan de volgende ochtend door naar Swakopmund.
groeten
Ruud
www.afrikafotosafari.nl
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?