campings Etosha

• phille

Hallo,

heeft er iemand ervaring en tips i.v.m. de 3 campings in Etosha?

Is het het beste dat men ze alle 3 bezoekt, hoeveel nachten, hoe zit het met de voorzieningen, de rust, maaltijden,…….

Wij zouden normaal in september gaan.

Met dank

• Mo

Hoi Phille,

Ik ben dit jaar begin september op de campings Okaukeujo (3 nachten) en Namutoni (2 nachten) geweest.

Grote campingplaatsen, we mochten zelf weten waar we de tent opzetten.

De jakhalsjes en warthogs lopen om je tent heen.

Schone toiletten en douches.

Ik vond beide campings erg prettig. Wat ons tegenviel is de hoeveelheid etenswaren die je kunt kopen in de campingwinkels. Maar dat vonden we in heel namibie. We vinden het lekker om zelf te koken en niet iedere dag een grote hoeveelheid vlees op de braai te gooien. En dan is de keuze erg beperkt.

Als je zelf wilt koken zou ik voordat je Etosha binnen gaat, zorgen dat je voldoende etenswaar bij je hebt.

Ik heb geen ervaring met Halali, maar ik vond de andere 2 campen erg mooi.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Okaukeujo omdat de waterhole daar heel centraal ligt. (waarschijnlijk ook door de fijne bar en het feit dat we daar gewoon heel veel dieren gespot hebben)

Veel succes

Mo

• phille

Hallo Mo,

thanks voor de reactie.

Hadden jullie op voorhand geboekt, en zo ja lang op voorhand?

Ik vermoed dat voor campers het dezelfde campingplaatsen zijn?

Groetjes

Phille

• Ruud

Hoi,

de campings zijn op alle 3 de campings zijn prima en wat campers betreft, die hebben dezelfde plekken. Okaukuejo en Namutoni zijn zeker het drukst ook wat camping betreft maar ook Halali is aan te bevelen. Reserveren kan geen kwaad want het was afgelopen september best druk ook op de campings!!

Hoelang je er moet blijven ligt ook een beetje aan de tijd die je in Namibie hebt.

Maar 3 dagen op ieder kamp is zeker aan te bevelen.Het is inderdaad aan te raden om voordat je Etosha inrijdt boodschappen in een wat grotere plaats te doen.

Ruud