campings Etosha

• phille

Hallo,

heeft er iemand ervaring en tips i.v.m. de 3 campings in Etosha?

Is het het beste dat men ze alle 3 bezoekt, hoeveel nachten, hoe zit het met de voorzieningen, de rust, maaltijden,…….

Wij zouden normaal in september gaan.

Met dank

• Mo

Hoi Phille,

Ik ben dit jaar begin september op de campings Okaukeujo (3 nachten) en Namutoni (2 nachten) geweest.

Grote campingplaatsen, we mochten zelf weten waar we de tent opzetten.

De jakhalsjes en warthogs lopen om je tent heen.

Schone toiletten en douches.

Ik vond beide campings erg prettig. Wat ons tegenviel is de hoeveelheid etenswaren die je kunt kopen in de campingwinkels. Maar dat vonden we in heel namibie. We vinden het lekker om zelf te koken en niet iedere dag een grote hoeveelheid vlees op de braai te gooien. En dan is de keuze erg beperkt.

Als je zelf wilt koken zou ik voordat je Etosha binnen gaat, zorgen dat je voldoende etenswaar bij je hebt.

Ik heb geen ervaring met Halali, maar ik vond de andere 2 campen erg mooi.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Okaukeujo omdat de waterhole daar heel centraal ligt. (waarschijnlijk ook door de fijne bar en het feit dat we daar gewoon heel veel dieren gespot hebben)

Veel succes

Mo

• phille

Hallo Mo,

thanks voor de reactie.

Hadden jullie op voorhand geboekt, en zo ja lang op voorhand?

Ik vermoed dat voor campers het dezelfde campingplaatsen zijn?

Groetjes

Phille

• Ruud

Hoi,

de campings zijn op alle 3 de campings zijn prima en wat campers betreft, die hebben dezelfde plekken. Okaukuejo en Namutoni zijn zeker het drukst ook wat camping betreft maar ook Halali is aan te bevelen. Reserveren kan geen kwaad want het was afgelopen september best druk ook op de campings!!

Hoelang je er moet blijven ligt ook een beetje aan de tijd die je in Namibie hebt.

Maar 3 dagen op ieder kamp is zeker aan te bevelen.Het is inderdaad aan te raden om voordat je Etosha inrijdt boodschappen in een wat grotere plaats te doen.

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• Mo

Inderdaad dezelfde plekken voor campers als tenten. Overal een waterkraantje en een stroompunt, dus dat vonden we super. En als je van te voren hebt gereserveerd en je bent er al op tijd bij kun je ook nog het geluk hebben dat er een tafel met banken en een lamp bij is. Maar dat zal met een camper niet zo erg nodig zijn.

Wij gingen met een gewone personenauto en een tent die we van zuidafrikaanse vrienden geleend hadden.

wij hadden volgens mij ongeveer in januari/februari geboekt voor de campings. Gewoon via internet werd het heel netjes geregeld. Dat was echt gemakkelijk.

Het geld werd een maand voordat we daar kwamen van de rekening gehaald.

Oh, wat zullen jullie ook gaan genieten van namibie!

Ben je ook al eens in zuid-afrika geweest?

Groetjes, Mo

• phille

Hey Mo,

Wij zijn nog niet in Zuid-Africa geweest.

Maar dat zal beslist nog wel eens gebeuren!

We waren wel eerst van plan om te landen in Kaapstad en zo naar boven, naar Namibië te rijden. Maar door tijdsgebrek, we hebben maar +/- 3 weken verlof en ik zou graag de Epupa Falls bovenop de andere bezienswaardigheden in het midden en het noorden zien, zal dat waarschijnlijk niet doorgaan.

Hebben jullie overnacht in Terrace Bay, en zo ja is het de moeite?

Groetjes,

Phille

• Mo

Omdat ik vrijwilligerswerk in zuid-afrika had gedaan, was ik al in kaapstad.

Dat is een van de redenen dat wij vanuit kaapstad zijn gaan reizen.

Onze overnachtingsplekken waren: clanwilliam, springbok, fish river canyon, keetmanshoop, maltahohe, sesriem, swakopmund, omaruru, outjo, etosha (okaukeujo en namutoni) mariental, britstown en daarna wilderness.

Ik ben 3 keer in zuid-afrika geweest (in totaal ongeveer 5 maanden) en een duidelijk verschil tussen namibie en ZA is de leegte in namibie, en ik vond dat in namibie alles ver uit elkaar ligt…en dat je (voor mijn gevoel) iets meer van hoogtepunt naar hoogtepunt rijdt.

En houd er rekening mee dat je niet overal verse produkten kunt kopen, dus als je de mogelijkheid hebt, sla wat eten in.

Ik vond Namibie een geweldig mooi land met hele lieve mensen

(maar zuid-afrika is nog steeds mijn nummer 1)

Als je nog meer wilt weten, dan horen we het wel

Groetjes, Mo