fly/drive?

• Thijs

Ik ben bezig met mijn vakantie voor de zomer van 2007 (juli/aug). Graag wil ik met een auto zo'n 3,5 week Namibie verkennen (2 pers). De overnachtingen zoveel mogelijk op campings in een (dak)tent.

Graag wil ik weten of er ook fly/drive reizen zijn? en of deze goedkoper zijn dan een los ticket / autohuur. Ik denk dat een ticket ongeveer 1000 euro p/p (incl alle tax) en een auto moet lukken voor 70 euro per dag, zo'n 1470 voor 3 weken. Dit komt neer op 1735 euro p/p (exl. benzine).

Andere tips zijn natuurlijk ook welkom. Ik twijfel nog of ik vlieg op Windhoek van toch vanaf Kaapstad. Is het qua bezienswaardigheid aan te raden om in Zuid Afrika te starten?

Alvast bedankt.

Thijs

• Tamara

hoi Thijs

Als jij weeet waar je een auto met daktent vor 70 euro per dag kunt huren,wil je dat dan even hier vermelden?? Onder de 100 hebben wij ze nog niet gezien.

Vanaf Kaapstad vliegen is meestal goedkoper, en ik persoonlijk vind dat je dan door een van de mooiste regio's van ZA komt (Cederbergen). Bovendien kun je dan ook nog het Kgalagadi NP aandoen, ook de moeite waard schijnt (ga ik voglende week zelf testen)

tamara

• Startpagina Namibië

Tamara,

Bij mij :)

Zie www.autohuurnamibie.nl

Buiten hoogseizoen rond de N$ 500-600 voor de 4x4 Toyota Hilux Dubbele Cabine met kampeerpsullen en daktent. In hoogseizoen rond de N$ 700. Auto's goed onderhouden en max. 2 jaar oud.

Groetjes,

Edgar

• Startpagina Namibië

Tamara, laat op het prikbord even weten hoe Kgalagadi was. Ik ga er in januari naar toe en wil iets meer over de accomodatie weten. Heb jij dat gereserveerd?

Groetjes,

Edgar

• Tamara

hmm dat had ikeerder moeten weten. kom ik volgend jaar denk ik wel op terug ;-) Hebben nu een gewone auto met eigen tent…

groetjes

tamara

• Tamara

Hoi Edgar,

Ik heb in totaal 3 nachten gereserveerd op de camping: Nossob en Twee Rivieren. Zal wel even naar binnen spieken bij de rondavels voor je ;-)

groetjes

tamara

• Thijs

Tamara, Het antwoord is inderdaad al gegeven. Mag ik vragen wat jij betaald voor een auto met losse tent? En ga jij vanaf Windhoek of Kaapstad?

Edgar, weet jij misschien of er fly/drive opties zijn? (tis natuurlijk een beetje vloeken in de kerk voor jou, want jij hebt geen tickets toch?)

Is het ook mogelijk om op kaapstad of Johannesburg te vliegen en vanaf daar met de trein/bus naar windhoek te reizen? Wij hebben in andere landen ervaring genoeg met het openbaar vervoer. Als dit mogelijk is, kunnen we een stukje zuidafrika met het openbaar vervoer doen en dan voor bijv. 2,5 week een auto huren in Nambie?

Alvast bedankt.

Thijs

• Tamara

Wij gaan vanaf Kaapstad. De tent nemen we zelf mee, en voor de auto (toyota corolla) betalen we ongeveer 33 eur per dag.

• Thijs

ik ben erg benieuwd hoe jullie reis gaat zijn. Laat me dat weten als je weer terug bent (nu nog ff niet aan denken). Als wilt mag je me ook op mijn e-mail adres mailen. tjstam@hotmail.com

Goede reis en geniet van de prachtige natuur en mensen!

Thijs

• Tamara

Ik laat zeker weten hier hoe het was, hou altijd reisverslagen bij, dus dat komt wel goed! 27 november ben ik weer online

tamara