van campsite naar campsite vanuit Kaapstad en/of windhoek?

• Marcel en Carolien

Wij willen graag in februari 2007 vanuit Zuid Afrika met een (huur) Jeep naar Namibië rijden ik heb gehoord dat je dan van campsite naar campsite kan rijden.

Kan je mij meer vertellen over de mogelijkheden vanuit Kaapstad en/of windhoek?

En de kosten?

Waar kunnen we goedkope tickets naar Zuid Afrika vinden?

We horen het graag.

Groetjes Marcel en carolien.

• Startpagina Namibië

Ik heb jullie al een mailtje gestuurd.

Edgar

• Mart

Van camping naar camping rijden kan zeker, geen probleem.

En het kan vanuit Kaapstad en Windhoek ook geen probleem.

Vanuit Kaapstad is gunstig omdat de autohuur daar goedkoper is, wil je hem in Windhoek achterlaten dan betaal je drop-off kosten waardoor het voordeel minder wordt.

Ander voordeel van Kaapstad is dat vluchten daarheen vaak goedkoper zijn en je meer keuzemogelijkheden hebt in vliegmaatschappijen e.d.

Overigens is de route van Kaapstad naar Namibië ook schitterend dus daar hoef je het niet voor te laten.

Of je voor Kaapstad of Windhoek moet kiezen is waarschijnlijk meer afhankelijk van de tijd die je hebt om rond te reizen en wat je allemaal persé wil zien.

De kosten zijn heel afhankelijk van hoe luxe je rond gaat reizen e.d., ik vind het moeilijk daar iets algemeens van te zeggen.

Voor tickets ben ik zelf eerst een reisburo binnen gestapt, dan krijg je vrij snel een idee van wat kan en wat het ongeveer zal kosten. Daarna heb ik op het internet verder gezocht. Uiteindelijk toch weer bij een reisburo de vlucht en autohuur geboekt, daar was destijds de beste aanbieding.

Met wat zoeken in dit prikbord kom je al veel te weten. En als je concrete vragen stelt worden die meestal ook wel beantwoord.

• Dionne

Antwoord op een vlucht.

Wij zijn met ltu ( www.ltu.de) gevlogen rechtstreeks vanuit Dusseldorf naar Windhoek. Vorig jaar was een retour 750 euro pp inclusief alles. Prima overigens en geboekt via internet.

Heb via www.ebookers.nl een auto gehuurd en stond netjes klaar op de luchthaven in Windhoek.

Het scheelde erg allemaal als je het zelf doet.

Met kamperen heb ik geen ervaring, heb overnacht in bed and breakfast en lodges.

Suc6 met je reis