We zijn er weer

• Ada

We zijn weer terug naar 3 fantastische weken in Namibie en een klein stukje Zuid-Afrika, we zijn in Kaapstad begonnen, door naar Keetmanshoop, Windhoek, Etosha, Opuwo, Sesfontein, Twiyfelfontein, Swakopmund, Solitaire, Sossusvlei, Hardap Dam, Hobas en de grens weer over met Zuid-Afrika.

Altijd gekampeerd, ruim 7000 km afgelegd in een gewone auto en geen lekke banden gehad… Wat blijft Namibie toch een heerlijk land om in rond te reizen, dit was onze 3e reis maar zeker niet de laatste.

In Opuwo hebben we ook een bezoek gebracht aan de Zemba mensen, niet zo bekend als de Himba. Deze mensen zijn ooit uit Angola gevlucht, de meesten hebben geen papieren en zijn daardoor een gewillige prooi voor de politie. Naast ons bezoek aan de Himba mensen een van de vele hoogtepunten.

Het mag duidelijk zijn; we hebben weer genoten.

Ada

www.adarosman.nl

• Maaike

Welkom terug. Ben benieuwd naar je verhalen. Komen die alleen in je nieuwe boek of kunnen we hier ook wat lezen?

Bij ons begint de route nu ook vastere vormen aan te nemen. Grofweg gezegd: rondje Namibie tegen de klok in. (vanuit Kaapstad)

• Ada

Hoi Maaike,

Op mijn site onder Afrika staan de mails, inclsuief de tikouten…, die ik verstuurd heb tijdens onze reis en zijn dus voor iedereen te lezen. Ik zal naar je e-mail nog een leuke Zemba foto mailen.

Maar we hebben het helemaal geweldig gehad, en ook de laatste dagen in Kaapstad/Zuid-Afrika zijn altijd erg leuk. Zelfs nog enkele walvissen gezien!

Je weet het, je mag altijd mailen voor meer info en tips.

Ada

www.adarosman.nl

• Startpagina Namibië

Hoi Ada,

Dus je hebt ook de Zemba ontmoet. Ik meen dat er rondom Opuwo zo'n 8 verschillende bevolkinsstammen wonen. Ik heb het wel ergens een keer opgeschreven toen ik bij de Himba was. Zal het je een keer doormailen.

Groetjes,

Edgar

• Ada

Edgar,

Graag, alle info is welkom. Het was een bijzondere ontmoeting met fascinerende mensen die letterlijk en figuurlijk aan de rand van de samenleving wonen.

Ik hoor graag van je,

Ada