autohuur

• miep

Na al veel op dit prikbord te hebben gelezen, besef ik dat edgar de persoon is voor mijn vraag. Ik heb ook al gemaild, maar aangezien hij nu in Namibie is en slechts af en toe zijn mail checkt plaats ik mijn vraag ook even aan jullie:

Wij willen in juni graag drie weken met auto met kampeeruitrusting door nambie reizen. Klopt het dat je bij de meeste verhuurbedrijven een ontzettend hoge borg moet betalen? Ik vind 2500 euro namelijk nog al wat veel. Afgelopen jaar in nederland een camper gehuurd, waar we slechts 500 euro borg voor hebben betaald (dit was eigen risico van de verzekering).

Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

• Ruud

Hallo Miep,

is het een idee om ook in Namibie een camper te huren? Hebben wij ook gedaan en dat is prima bevallen. Geen enkel probleem. In Windhoek kun je bij Bobocampers huren. Is een goed adres.

Als je meer wilt weten hoor ik het wel.

groeten

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• miep

Hoi Ruud,

We willen in ieder geval kamperen. Wat het precies gaat worden, de keuze zal onder andere ook van budget afhangen, ;-)

• Startpagina Namibië

Hallo Miep,

Ik ben weer terug.

Stuur me gerust een mail met je vragen. De borg is inderdaad bij alle verhuurbedrijven zo hoog. Je kan wel de borg halveren voor ongeveer 100 ND per dag extra.

Mijn mailbox zit propvol, dus zet er even hoge prioriteit bij.

Groeten,

Edgar

• Hans

Zo ver ik me herinner kun je toch een ondertekent maar niet ingevulde ‘slip’ van je creditkaart achter laten? Ik doe dit regelmatig (in verschillende landen) en ook als ik mijn auto in een andere stad achterlaat ligt daar altijd keurig het bewuste papiertje op me te wachten. Het bedrijf heeft dan de zekerheid en jij hoeft geen geld uit te geven of op extra op je card te hebben staan.

Hans.