Op het pb van Zuid-Afrika kwam ik er achter dat je officieel geen kaas mag meenemen naar, in ieder geval Zuid-Afrika. Diverse mensen proberen kaas mee te nemen voor familie en kennissen, maar de douane schijnt specifiek met honden op kaas te laten controleren. Er schijnt dus niet altijd of vaak geen kaas te zijn die naar kaas smaakt. Ik heb zelf altijd naar alle landen waar we naar toe gingen ook vacuumverpakte kaas mee genomen en heb nog nooit een koffer hoeven openen.
Zie: http://www.prikpagina.nl/read.php?f=467&i=52115&t=52115#reply_52115
En dit schreef Joke daar op het pb:
“Er is zeker wel goede kaas te vinden hier hoor, maar misschien zijn we verwend met de verschillende kaasfabrieken en wijnplaatsen die onderling lekker aan het concurreren zijn. Bij de ‘oude’ farm/plaasstal vindt je de zelf gemaakte kazen, die echt lekker zijn in de verschillende smaken en soorten. En tja, misschien heb ik gewoon geluk hoor, maar koop de Hollandse kaas gewoon bij de Fruit en Veg in het dorp. Mei kaas, gouda kaas, jonge kaas, allemaal uit Holland. Het is er niet altijd, maar eens in de zoveel weken komt er een lading binnen. Zelfde gaat op de andere Europese soorten kaas, vooral de Italiaanse mmmm. De spar om de hoek komt Oud Amsterdam en Leerdammer lite, misschien omdat er hier tijdens de zomermaanden met al die zwaluwen een grotere afzetmarkt is. Er is zelfs net een supermarkt geopend in Somerset west met alleen maar DUITSE producten, ik bedoel maar. Maar nogmaals mis die kaas helemaal niet want de lokale kaassoorten zijn net zo lekker en zeker geen rubber, het is er alleen niet altijd, maar ja welkom in Afrika!”
Weten diegenen die al in Namibie zijn geweest, hoe het met de verkoop van Kaas in Namibie is? Is daar uberhaupt kaas te koop die op kaas lijkt en daar ook een beetje naar smaakt? Dat moet toch haast wel . Volgens mij is er in ieder geval geitenkaasjes.