Ben aan het puzzelen aan een route van 21 dagen namibie. Heeft iemand de waterkloof en/of olive trail gedaan in de naukluft area? Ben benieuwd naar de ervaringen.
ze heeft me het volgende gemaild:
Olive trail is de korte variant (zo'n 3,5 - 4 uur) . Het begint prachtig: je klimt naar een top en hebt een mooi uitzicht. Dan daal je af naar een rivierbedding. Je klautert vervolgens door de rivierbedding over een rotsig stenenbed. De rivier snijdt zich door de rotsen, soms zijn de wanden heel hoog. Erg mooi. Helemaal op het einde van de tocht moet je via een touw langs de rotswand klimmen over een watertje heen. Je moet hiervoor geen hoogtevrees hebben, want erg veel ruimte heb je niet op die rotswand. Dan moet je aan een ijzeren ketting gaan hangen en daar krijgen sommige mensen blaren van. ÂÂ
Mijn conclusie: driekwart van de tocht was mooi, maar op een gegeven moment had ik de stenen-stenen-stenen wel een beetje gezien. Je moet je instellen op klimmen van steen naar steen. Hoewel het niet de mooiste wandeling is die ik ooit heb gedaan, had ik 'm toch niet willen missen.
ÂÂ
Waterkloof trail is langer (ik geloof 6-7 uur). Volgens mij iets mooier/afwisselender - we hebben een klein stukje ervan gedaan - maar een nadeel is dat de herkenningspunten niet altijd even goed te vinden zijn. Wij hebben ons rot gezocht naar markeringspunten. We hoorden van duitsers op onze camping dat zij na enkele uren waren teruggekeerd omdat zij het spoor bijster waren geraakt. Ook een ander stel klaagde over de vindbaarheid, maar zij hadden de route uiteindelijk wel kunnen vinden - zij het met wat vertraging (en veel dorst, want ze hadden te weinig water meegenomen).
Hoi,
Ook ik heb de Olive Trail gelopen, en hij is prachtig. Na het afdalen is het inderdaad lopen van rots naar rots, wat niet altijd even handig is.
Normaal gesproken ben ik niet zo stoer, maar het klimmen tegen de rotswand was best spannend. Helemaal omdat je niet weet hoe diep het water is waar je in zou kunnen vallen.
Onderweg zijn we ook nog een Black spitting cobra tegengekomen. Dat was ook wel spannend. In totaal hebben we er 4,5 uur over gedaan, mede omdat we moesten wachten tot de cobra van het pad af was.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?