ervaringen Africamper

• Rob13

Beste Namibië-kenners,

Wij willen graag met 2 personen dit hopelijk fantastische land gaan bezoeken. Bedoeling is om medio augustus die kant op te gaan voor 3 weken. UIteraard zijn we erg laat met het regelen van geschikt vervoer (kon helaas niet anders voor ons), maar nu is het ons gelukt om een goede optie te vinden via de firma Africamper in Duitsland.

Mijn vraag is of iemand ervaringen heeft met deze organisatie (goed óf slecht). Op een duitse site wordt nogal veel geschreven over 500 euro cash als eigen risico (terug te krijgen achteraf) + een creditcard slip achterlaten.

Nu is het van achter mijn computer lastig bepalen wat wijsheid is en in hoeverre dit een kat in de zak kan zijn.

Bij voorbaat al veel dank voor reacties.

Groet,

Rob

• RuudG

Ha Rob,

helaas geen ervaring met dit bedrijf maar wellicht is een optie om via Bobocampers een camper te huren.

Is ons altijd zeer goed bevallen, ook in Namibie.

Wat prijs betreft ben je niet veel meer kwijt maar volgens mij wel een stuk handiger.(tu)

groeten

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• Janwillem

zelf geen ervaringen met africamper, wel met bobo (toevallig dus) en ja, dat is een hele goede maatschappij. eventueel britz of maui campers maar bobo heeft mijn voorkeur vanwege persoonlijke benadering en verdomd mooie nissans 4x4. de buitendouche is top!

wat betreft de credit card slip: redelijk standaard bij autohuur en ik heb er nog nooit problemen mee gehad (niet in griekenland, niet in nederland en niet in namibie)

veel plezier in namibie vast

• Marco de Lange

Ken dit bedrijf ook niet en klinkt wel vrij normaal dat je een borg betaald via je creditcard. Meestal is dat bedrag de ter grootte van de reduced excess, dus tot aan waar je het bedrag af koopt. In principe cashen ze het niet maar is het een borgstelling. Het gaat wel ten koste van het vrij te besteden bedrag op je creditcard dus als je een laag maandelijks bedrag hebt dan kun je in de problemen komen met de bestedingsruimte.

ASCO, KEA, Britz/MAUI etc. werken allemaal ongveer hetzelfde en bestaan al lange tijd.

• Namibië Expert

Rob,

Ik ben in NL de kenner en ik verhuur ook betrouwbare auto's. Enkele van bovengenoemde bedrijven maken wel misbruik van creditcardslips; ik zal geen namen noemen. Dat was voor mij ook 1 van de redenen om te gaan bemiddelen in betrouwbare 4x4's. Dat doe ik nu al een aantal jaren succesvol. Zie onderstaande links.

• Nicole

Hoi Rob,

Een creditcard als borg is zo standaard bij het huren van een auto of camper dat ik een organisatie eerder zou wantrouwen als men het niet deed.

Dat gezegd hebbende ken ik Africamper zelf niet.

Zelf heb ik goede ervaringen met Kea, die sturen zo een monteur als het nodig is. Zelfs als dat betekent dat de beste man 7 uur moet rijden om jou te bereiken.

Veel plezier met plannen,

Gr. Nicole

• RuudG

Die ervaring heb ik ook met BoBo campers. vanuit JHB is een keer bij ons in het Krugerpark een koelkast omgebouwd.

Grote Klasse

Ruud

ww/afrikafotosafari.nl

• Pamela

Beste Rob,

Ik en mijn partner hebben voor komende zomer een 4x4 bushcamper gehuurd voor 7 weken bij Africamper. Nu hebben we de aanbetaling reeds gedaan maar zijn we er nog niet helemaal uit om de volledige betaling over te maken of bij aankomst te betalen. Heeft uiteraard te maken met “vertrouwen”. Hebben jullie uiteindelijk bij Africamper gehuurd? Zo ja, hoe is dat bevallen?

Alvast bedankt voor je reactie.

Groetjes,

Pamela

• Wim1

Pamela Schreef:

——————————————————-

> Beste Rob,

>

> Ik en mijn partner hebben voor komende zomer een

> 4x4 bushcamper gehuurd voor 7 weken bij

> Africamper. Nu hebben we de aanbetaling reeds

> gedaan maar zijn we er nog niet helemaal uit om de

> volledige betaling over te maken of bij aankomst

> te betalen. Heeft uiteraard te maken met

> “vertrouwen”. Hebben jullie uiteindelijk bij

> Africamper gehuurd? Zo ja, hoe is dat bevallen?

>

> Alvast bedankt voor je reactie.

>

> Groetjes,

> Pamela

Pamela,

Waarom zou je de gehuurde auto vooraf betalen?

Wij hebben voor mei een auto gehuurd en hoeven het volledige bedrag pas in Namibie bij het in ontvangst nemen van de auto te betalen.

Wat als het bedrijf failliet gaat of op een andere manier zijn afspraken niet nakomt? Je kunt dan naar je geld fluiten en er is geen enkele verzekeringmaatschappij die dit verlies voor je betaald.

Groetjes,

Wim

• Selfdrive4x4

?