namibieonline en camperen in juni/juli

• Wendy

Hoi Allemaal,

Na een aantal weken zoeken op internet en op dit forum zijn we er uit.

In 2010 gaan wij op vakantie naar namibie!

Ik heb nog wel 2 vragen waar jullie mij wellicht mee kunnen helpen:

1: Heeft iemand ervaring met de reisorganisatie nambieonline?

We willen zelf rijden maar de accomodaties en autohuur door hen laten verzorgen.

Ik kwam wel wat tegen op het forum maar dat was ruim 1 jaar oud, dus wellicht dat er inmiddels meer mensen ervaring met hen hebben.

2: Mijn tweede vraag gaat over camperen in een tent in de maand juni/juli.

Ik heb op dit forum al de nodige informatie gelezen over de temperaturen in die maanden.

En schrik een beetje van de temperaturen ver onder het vriespunt.

Natuurlijk kun je er wel rekening mee houden met kleding en slaap zak e.d.

Mijn vraag is nu of camperen in een tent in de periode juni/juli wel mogelijk is i.v.m. de temperatuur het moet wel camperen blijven niet kreperen.

Alvast hartelijk dank voor jullie inbreng en reacties.

Groetjes,

Wendy Kluft

• Selfdrive4x4

?

• Sandra

Vorig jaar hebben we het in die periode ‘s nachts vaker te warm dan te koud gehad. Tuurlijk kan het flink afkoelen, maar de kans op echt ’winterkamperen' is niet zo groot hoor.

• Selfdrive4x4

?

• Janwillem

Zorg voor een goede slaapzak en je kunt altijd een goedkope fleecedeken kopen hier, heb ik een paar jaar geleden ook gedaan en dat beviel prima. Voordeel hier is dat je zodra de zon schijnt (wat hij altijd doet) weer op temperatuur komt. Fleecetrui mee en klaar, kampvuur aan, niks mis mee en nog gezellig ook.

groet,

• Wim Helm

We hebben via Namibieonline een auto+1 overnachting geboekt voor a.s. augustus.

Zelf Frankfurt-Windhoek geboekt (rechtstreekse vlucht).

Tentje, matjes en slaapzak mee, de rest huren we daar.

Afwachten dus.

Groet,

Wim

• Katelijn

Wij hebben in 2008 onze eerste reis naar Namibie geboekt via Namibieonline. Omdat wij van tevoren niet teveel willen regelen (alleen vlucht, autohuur en eerste overnachting) kwamen wij bij hen terecht. Wij hebben een uitstekende ervaring gehad met Namibieonline. Ze denken goed met je mee en reageren zeer snel op e-mail of telefoon. Onze vlucht vanuit Frankfurt liep 11 uur vertraging op en toen hebben ze direct contact gelegd met onze contactpersoon (voor autohuur) en overnachting in Windhoek. Perfect geregeld. Ook krijg je uitgebreide info mee voor onderweg (noodnummers etc.) en krijg je de beschikking over een weblog, zodat je het thuisfront tijdens je reis op de hoogte kunt houden van alle avonturen!

Namibie is een fantastisch land. Wij vonden het zo mooi, dat wij dit jaar wederom naar Namibie reizen inclusief Botswana.

Veel plezier!

• Selfdrive4x4

?

• Namibië Expert

Hoi Wendy,

Ik heb geen ervaring met NamibieOnline, alhoewel ze wel op mijn website adverteren.

Over het kamperen; juni/juli is erg koud in de nacht; neem sowieso een slaapzak uit Nederland mee, die zijn warmer dan die je eventueel bij een verhuurder krijgt. Een ander goed alternatief is de huur van een 4x4 Bushcamper; die zijn dicht en daar kun je in slapen.

Groeten,

Edgar

• Selfdrive4x4

?