hoe hebben jullie dat geregeld?

  • Pasca

    Beste Namibie kenners,

    Mei a.s. vertrekken wij naar Namibie. Onze rondreis (met 4wheel drive camper) bestaat voornamelijk uit een bezoek aan het noorden. Uiteraard kijken we er erg naar uit! (vooral na het lezen van al die geweldige reisverslagen!). We houden wel van avontuur, hebben ook nog niets vastgelegd (behalve vlucht en camper), maar gaan ook voor zekerheid. We reizen met z'n 2e en willen toch wel graag in noodgevallen de buitenwereld kunnen bereiken. Met ons mobieltje hebben we waarschijnlijk geen of weinig bereik. Hoe hebben jullie dit opgelost, met satteliettelefoon? Waar hebben jullie deze gehuurd (bij autoverhuurbedrijf)?

    Info is welkom.

    Met vriendelijke groet,

    Pasca en John

  • sven70

    Hoi Pasca en John,

    Wij huren een satteliet telefoon bij http://www.be-local.com/productsservices.htm. We kunnen jullie nog weinig zeggen over hoe dat bevalt aangezien we ook pas in mei vertrekken.

    Gr.

    Sven

  • Selfdrive4x4

    Ik haal mijn Satelliet telefoons in Nederland bij Eddie van der Leeden (Satcomm) vandaan…

    Gr. Hans

  • hilde

    Opzich is het bereik met mobiele telefoon goed. Zeker in de verschillende dorpen is er bereik. Echter de vraag is hoe dit is in afgelegen gebieden. Wij hadden ook een satteliet telefoon via autoverhuur maatschappij. Nooit gebruikt, maar gevoel is wel veilig.

  • Pieter

    Hallo John,

    Hebben jullie nog een Satelliettelefoon meegenomen/gebruikt?

    Gr. Pieter

  • Paul

    Een Satphone is volgens mij alleen nodig wanneer je een tijd ‘off the beaten tracks’ gaat. Maar wanneer je de zekerheid wilt hebben altijd iemand te kunnen bellen dan is het natuurlijk een goede zaak om er één mee te nemen.

  • Christophe

    Wij hebben tijdens onze reis geen sateliet telefoon meegenomen. Al je ergens midden in de woestijn in panne valt moet je heus geen ganse dag wachten voor er een voertuig voorbij rijdt die je kan helpen.

    Ik vind het een dure uitgave maar ieder beslist voor zichzelf natuurlijk.

    Christophe

  • michel

    Wij hebben vorig jaar een Satphone gehuurd voor 180 euro incl. 20 belminuten. Dure uitgave? De hele reis kostte zo om en nabij de 6000 euro, dan is die 190 euro toch te verwaarlozen wanneer je echt dat stukje zekerheid wilt hebben…

  • Gerard

    Sven,

    Kun je wat feedback geven over Be-Local? Goed bevallen?

    Gr. Gerard

  • sven

    Hoi Gerard,

    Ja prima bevallen. De telefoon zoals verwacht en gehoopt niet nodig gehad. Wel was het kantoortje van be-local op het vliegveld dicht toen we om 16:30 waren geland. Maar ze belden zelf de volgende dag, en kwamen hem alsnog brengen. Ik heb zeker geen spijt gehad van de uitgave, het gaf een stukje zekerheid en vertrouwen, niet alleen ivm met panne maar er zijn ook andere noodscenario's mogelijk (en je kan ook anderen helpen in geval van nood.)

    We hebben overigens ook de 1,5-2 uur durende driverstraining gedaan bij Be-local…wat ons betreft een aanrader, behalve wat oefenen op off-road technieken zoals zand, modder en stijle hellingen e.d., ook de weg op gegaan en wat manouvres geoefend zoals het van de weg en weer op de weg sturen op gravel. Was de ca. 360 N$ meer dan waard.

    Gr.

    Sven