goede campsites en lodges

• Namibië Expert

Het lijkt me een leuk idee om via dit topic ieders goede ervaringen met campsites en lodges te delen.

Ik zal alvast de aftrap geven met lodges en campsites die ik erg de moeite waard vind:

lodges

Le Mirage (erg luxe, heerlijk eten en prachtog gelegen; wel prijzig)

Kunene River Lodge (leuke mensen, mooi gelegen en betaalbaar; hebben ook een campsite)

Namib Desert Lodge

Opuwo Country Lodge (wat een uitzicht!)

Twijfelfontein Lodge

Seeheim

Klein Aus Vista

Canyon Lodge

campsites

Kunene River

Ongongo

Tinkas/Bloedkoppie

Palmwag

Aabadi Mountain Camp

Oreness (Opuwo)

Agama

• Hunter

tx, kan je er ook een prijsindicatie achterplakken ?

• Wim

We gaan volgende week voor 4 weken door Namibie trekken. We zullen onze ervaringen met lodges en guesthouses laten weten. We hebben accomodaties bij de Sossusvlei en Etosha besproken. De rest zien we onderweg.

• wijn61

Wij hebben in Opuwo de tent opgeslagen op Camping Oreness; een echte aanrader. Niet zozeer qua voorzieningen, maar de nieuwe eigenaar is een bijzondere man. Een “diamant” die je graag en overal onbaatzuchtig wil helpen waar hij kan.

Wij hebben met hem een excursie gemaakt naar een Himba dorp; dat was onvergetelijke ervaring.

Ook de keuken is een aanrader.

Wijnand

• Frederic

Belofte maakt schuld Wim! Laat ons mee delen in jouw ervaringen ;)

• Wim

Je hebt gelijk, belofte maakt schuld.

Door de aswolk zijn we 14 dagen later vertrokken. We hebben alleen in lodges en guesthouses overnacht.

Accommodatiesj: (prijzen per 2 personen per dag)

Keetmanshoop. Schutzenhaus. Prima accommodatie met lekker eten. N$500,- Goed. B&B

Helmeringshausen, Loverdale farm. N$300,- Zeer achteraf. Selfcatering

Sossuvlei, Desert camp. N$900,- Prima. Luxe tent met buitenkeuken. Selfcatering

Swakopmund, Sandcastle apartments N$450,- Selfcatering. Prima

Etosha, Etosha safaricamp N$900,- B&B prima. Goed restaurant.

Tsinsabis, Treesleeper. Comfort minder. Heel mooi om mee te maken. B&B

Otjiwarongo Falconnest N$600,- Prima.Selfcateriung

Okahandja, Villa Nina N$450,- PrimaSelfcatering

Windhoek, Penduka. N$400,- Leuk om mee te maken. B&B

Mariental, Riverchalet N$250,- Prima. Selfcatering.

Grunau, Vasttrap guestfarm N$300,- Goed. Selfcatering.

• Jelmer

Solitaire Guest Farm Desert Ranch vonden wij de mooiste campsite van onze vakantie juli/aug 2010. N$90 pp.

Iedere campsite heeft een hele mooie prive toilet en (openlucht) douche gebouw.

• wijn61

Inmiddels is er een website beschikbaar: www.orenessrestcamp.com

Succes!

Wijnand

• dejan

Wim,

wij gaan volgend jaar in april naar Namibië. Wij hebben reeds alle accomodaties gereserveerd en wat mij opvalt is dat jij toch steeds heel wat minder betaald hebt voor een kamer dan vermeld is op de desbetreffende websites?

Mvg. Jan

• Wim

Het zijn toch de prijzen, die we hebben betaald. We hadden Etosch, Etosha Safari Camp en Sossusvlei gereserveerd. De rest niet. Mogelijk is dat de oorzaak. Ik heb wel de indruk, dat de prijzen nogal snel stijgen.

Toch veel plezier met de reis. Het is een prachtig land.