Hi John,
Dank je wel voor je uitgebreide reactie! Na een nachtje slapen en jouw berichtje ben ik weer helemaal positief. Het is inderdaad onze eerste reis naar het echte Afrika.
We zijn wel in de Westerlijke Sahara en Marokko geweest maar dat is een ander Afrika.
Avontuur is wat we zoeken en dat zullen we zeker krijgen. Er staan veel reisverslagen op internet. Deze is nogal gedetailleerd en wel leuk om te lezen. Maar dan ga je beseffen dat de reis niet altijd alleen maar perfect kan verlopen. Aangezien ik graag alles plan en ook wel een beetje een perfectionist ben moet ik voor mezelf goed bedenken dat een reis aldaar anders kan verlopen dan dat we verwachten.
Maar dat is weer de avontuurlijke kant, die ook in ons zit. We kunnen ons ook goed aanpassen en luxe is leuk, maar primitief op een ander moment kan nog veel leuker zijn.
We zullen in ieder geval maar een satelliet telefoon meenemen voor dat gebied. Of is dat helemaal niet nodig? We gaan met GPS de doorgaande wegen rijden in Moremi en Chobe.
Wat we ons ook nog steeds afvragen is hoe het nou zit met de roofdieren, die luipaarden op 2 meter, leeuwen in de buurt etc. Doen die dieren dan niets naar mensen toe? Ze doen niets en zijn niet op zoek naar jou zolang je ze maar met rust laat? Ik zie in reisverslagen kinderen van 3-4 jaar spelen op een campsite met in de verte een leeuw gesignaleerd. Je merkt het inderdaad: we hebben geen Afrika ervaring.