Auto met airco nodig in augustus ?

• Bart

Hey allen,

Eerste berichtje op dit forum… schitterend om al zoveel info te vinden hier.

Wij plannen om volgend jaar in augustus naar Namibia te gaan en een auto te huren.

Via Sunnycars.be vinden we een VW Golf Citi voor ongeveer 400 euro incl goede verzekering…. maar die heeft geen airco.

Is het nodig om een paar honderd euro extra te betalen voor airco ? Wat vinden jullie ?

Alvast bedankt,

Bart

• Hans

Lastig te beantwoorden maar ik zeg dat het niet nodig is.

• oh ja je naam

Je bent er vroeg bij.

Denk eraan, Namibie is een enorm groot land en de afstanden zijn groot.

Je zit toch al gauw enkele uren in de auto, en alhoewel het buiten lekker 25°C is, lopen de temperaturen in de auto al vlug op tot boven de dertig.

Lange afstanden met het raampje open is geen feest.

Verder chico (VW golf Mark I), heeft zoals we hebben ondervonden nog behoorlijk wat kieren en gaten waar veeel heel veel stof naar binnnen komt.

Maar om je vraag te beantwoorden….. airco kost wel een boel meer en rental cars, sporadisch werkt de airco…..

De keuze is aan jezelf, met de chico krijg je waar je voor betaald, maar je kan je afvragen of het extra geld (± 1/3ex zo duur) wel het comfort waard is.

• Dave

Haha,zelfs in de zomer geen AIRCO,wordt je alleen maar ziek vanB)

• Thijmen

Ik ben net terug uit Namibie (september). Ik heb via Holidaycars een auto gehuurd in zuid-afrika. Is zowiezo stuk goedkoper (evenals vliegticket). Wij hadden overdag temp van tussen de 32-40 graden, hoewel dit wel warm was voor de tijd van het jaar. Rijden met de ramen open is geen optie. Al het stof dat naar binnen waait vanwege de onverharde wegen.

Daarnaast zou ik geen chico huren! 15% van de wegen in namibie is maar verhard….en onderweg is 80% van alle auto's een pickup. Wij hadden een Toyota corolla… Maar een chico zou ik op de namibische wegen zeker niet aanraden!

• John54

inderdaad, de meeste wegen zijn gravel in Namibië. Ik heb zelf enkele VW Golfs gehad, en die gaven in Nederland al problemen bij verkeersdrempels en op zandwegen vanwege de geringe grondspeling. Europese auto´s zijn prima op asfalt, maar nauwelijks geschikt voor de Afrikaanse gravelwegen. Je hebt een degelijke auto nodig om daarover zonder risico´s, veilig en comfortabel te rijden.

Zeker niet bezuinigen op autohuur! Het is veruit de belangrijkste component van je reis. Huur een stevige kar (met airco, werkt altijd) en een ruime grondspeling, bijvoorbeeld een Toyota Condor, Daihatsu Terios, Nissan Xtrail, Subaru Forester of zo. Het is de extra kosten meer dan waard.

• John54

die 400 euro voor een VW City is een huurprijs per week? Voor minder huur je een Toyota Corolla met airco rechtstreeks in Windhoek.

En voor pakweg 480 euro huur je er een Toyota Condor 4x4 met volledige verzekering. http://www.natron.net/aloe/Rates.htm

De verhuurbedrijven in Namibië zijn naar mijn ervaring zeer betrouwbaar, met een uitstekende service. Geen afgereden oude auto´s, maar goed onderhouden nieuwe karren. Eerst maar wat meer huiswerk doen: http://www.natron.net/autose.htm

Vriendelijke groeten, John

• Kim Claessens

Een airconditioning zou ik wel nemen maar het kan zonder

• Namibië Expert

Het is niet bloedheet in augustus. Echter staat de hele dag zon op je auto. Dus die kan lekker heet worden van binnen.

Ik zou voor de airco gaan.