Hallo,
In juli 2011 zijn mijn vriend en ik van plan om op huwelijksreis te gaan naar Namibie. Ik heb al enkele leuke tips op dit forum gevonden, maar wellicht dat jullie er nog meer hebben. We willen er uiteraard een bijzondere en gedenkwaardige reis van maken.
Het plan is om een 4x4 te huren met tent op het dak en zo'n 18 dagen te reizen. Ik heb de volgende route in gedachte:
Aankomst Windhoek (Olive Grove)
Windhoek - Sossusvlei
Sossusvlei
Sossusvlei - Swakopmund
Swakopmund (paragliden)
Swakopmund - Damaraland (Aabadi Mountain Camp)
Damaraland
Damaraland - Opuwo
Opuwao - Epupa Falls
Epupa Falls
Epupa Falls - Kunene river
Kunene river - Kamanjab
Kamanjab - Etosha (Okaukuejo lodge)
Etosha
Etosha - Waterberg
Waterberg - Windhoek (Olive Grove)
Windhoek vertrek
Caprivi trekt mij toch ook erg aan. Is het mogelijk om Caprivi te combineren met Sossusvlei, de kust, Etosha en Damaraland in 18 dagen? Wat is mooier in juli; het noorden rond Epupa Falls of Caprivi?
We zijn avontuurlijk en houden erg van natuur. We willen dan ook graag zoveel mogelijk verschillende dieren spotten. Het is een huwelijksreis dus het moet geen ‘haast-vakantie’ worden, maar we willen in ieder geval de hoogtepunten zien. We willen campings afwisselen met mooie, bijzondere (maar wel betaalbare) lodges om toch wat comfort te hebben.
Daarnaast wil ik mijn vriend ook graag verrassen met bijv. een romantisch diner op een mooie locatie tijdens zonsondergang, een heerlijke massage of iets avontuurlijks zoals paragliden (de ballonvaart over Sosussvlei is ook een optie, maar helaas te duur).
Ik hoop dat jullie leuke tips hebben!
Bedankt! Groetjes Patricia