Hallo allemaal,
Ten eerste alvast hartelijk dank voor alle nuttige informatie op dit forum. Dit heeft mij al erg geholpen met het samenstellen van onze voorgenomen route voor Oktober 2011. Er zit een stuk in onze route waar ik nog niet helemaal uit ben en wil jullie advies vragen.
Ik heb 4 nachten om in te vullen van Swakopmund tot aan Etosha en vraag me af wat de beste route is. We willen graag een bezoek brengen aan de Himba maar houden ook van mooie natuur en wilde dieren. We hebben een 4x4 Camper Van gehuurd bij African Tracks.
Zelf zitten we te denken aan de volgende route:
Swakopmund - Twyfelfontein (Aabadi Mountain Camp) 1 nacht
Twyfelfontein - Palmwag 1 nacht
Palmwag - Opuwo 1 nacht
Opuwo - Kamanjab 1 nacht
Kamanjab - Etosha
Is 1 nacht in Opuwo voldoende om een bezoek te brengen aan de Himba of zou het beter zijn Palmwag over te slaan en 2 nachten in Opuwo te verblijven. Is het kwa afstand te doen om evt in 1 dag van Twyfelfontein naar Opuwo te rijden, hoe lang doe je hier ongeveer over?
Ook hebben we veel goede ervaringen gelezen over Spitzkoppe. Zouden we hiervoor Palmwag beter kunnen laten vervallen en via Spitzkoppe en Twyfelfontein naar Opuwo rijden?
Ik ben heel benieuwd of jullie mij kunnen adviseren bij dit dilemma. Alvast heel erg bedankt!