ervaring met de Single Cab Nissan 4x4 Luxury Camper

• Monique71

Hoi,

Wat een leuk forum om te lezen. De reis naar Namibie zal in september 2011 plaatsvinden. Hier al veel op gelezen en geleerd.

Qua autohuur een klus om uit te zoeken. Voorkeur gaat uit naar een 4x4 camper of campervan. Echter de prijzen hiervan liggen erg hoog. Budget is maximaal euro 115,00 per dag. Een Trax kost veel meer. Mocht iemand nog een geweldige tip hebben, ik hou me aanbevolen. Om reclame te voorkomen, een prive-bericht mag altijd.

Nu kwam ik deze auto tegen! Single Cab Nissan type E/L

Heeft iemand ervaringen met deze auto?

Alvast bedankt,

Monique

• annab

Beste Monique,

Wij zijn afgelopen zomer naar Namibie geweest met z'n tweeen. Uiteindelijk hebben wij gekozen voor een doublecab omdat je dan op de achterbank ruimte hebt voor tassen, fototoestel enz..alles voor het pakken. Het kan zijn dat in de singlecab nissan weinig ruimte is om achter je stoel nog wat neer te zetten. Misschien iets om even na te vragen.

Verder vonden wij een auto met rooftent ideaal! Je tent is zo uitgeklapt en onze auto was voorzien van tafel, koelkast enz…

het enige nadeel is dat als je ergens meedere dagen bent ook iedere keer dat je weg wilt met de auto je tent moet inklappen.

Veel succes met plannen.

groet,

Anna

• Cel

Beste Monique

Wij hebben 2 jaar geleden een STX - TRAX Nissan 4x4 bij KEA campers gehuurd, en afgelopen jaar een Toyota 4x4 met een daktent.

Onze ervaring is dat de Nissan zeer slechte stoelen heeft, wat niet echt fijn is als je elke dag ±300 Km wil gaan rijden over niet al te beste wegen.de Toyota heeft daarintegen zeer goede stoelen.

Ook is de daktent vele malen beter bevallen dan de veel te kleine camper.

Moet je je eens voorstellen dat je moet koken in een ruimte van ± 1.8 x 2 meter (hierin bevinden zich dan ook nog een bed een koelkast en een kast) en dat bij een temperatuur van 30°+.

Wij zagen er in het begin wel tegenop om de tent op te zetten, maar dat viel alles mee, we deden nog geen 5 minuten over.

Over het afbreken deden we nog geen 5 minuten.

Tip, vouw je slaapzak en kussens mee in de daktent, scheelt een hoop werk.

Gr Cel

• berry

Hoi Monique,

Ook wij gaan in september naar Namibie en hebben een Nissan Single Cab gehuurd bij AfricanTracks.

Heb verder (nog) geen ervaringen met deze auto en dit verhuurbedrijf maar tot nu toe is de service prima.

Goeie reis en veel plezier in Namibie.

Berry

• herbert

Wij zijn net terug en hadden een dubbel cabine van nissan met daktent en de een heeft iets met een tent en de ander met camper maar zoals als wordt gezegd de een zijn voordeel de ander zijn nadeel. de bergruimte op de tweede bank is zeer prettig want je kunt nog geen foto toestel in een enkele cabine kwijt. Wij hadden een auto van asco wel een wat ouder type en een defecte versnellingsbak gehad die is vervangen en dat heeft ons twee dagen gekost waarvan ik er maar 1 terug betaald heb gekregen. De auto was daarin tegen incl 2 reserve wielen tafel stoelen koelkast bandenpomp en nog meer extra s 58 euro per dag en als ik dan voor mijn gevoel tegen die veel hogere prijzen moet kiezen dan weet ik het wel.

Ik geef wel een advies wij hadden een benzinemotor die verbriukt 1 op 5 en dat is tegen diesel van 1 op 10 niet leuk aan de pomp daar de prijs van diesel en benzine gelijk zijn.