georganiseerde rondreis Zuidelijk Afrika

• Daphne

Hallo allemaal,

Ik wil samen met mijn zusje in september/oktober waarschijnlijk, een georganiseerde rondreis gaan maken naar Zuid-Afrika, Namibie, Botswana en Zambia. Heeft iemand ervaringen met deze reis? Misschien tips?

We zijn er ook nog nuit met welke organisatie we willen gaan, twijfelen tussen Fox, Baobab, Djoser en Summum. Heeft hier iemand ervaringen mee?

Eigenlijk zijn alle tips wel zo'n beetje welkom.

Ik hoor het graag. Alvast bedankt.

Groetjes Daphne

• Christophe

Waarom doe je het niet met jullie tweetjes? Veel meer vrijheid gaan en staan waar je wil. Maar ik weet niet voor hoelang jullie van plan zijn te reizen, ik zou een keuze maken ofwel Zuid-Afrika of Namibie en Botswana. Zambia zou ik ook apart nemen.

Wij hebben zowel Zuid-Afrika Namibie en Botswana gedaan.

Neem anders een een kijkje op mijn website : Reisverslagen Zuid-Afrika Namibie Botswana en andere…

Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.

Christophe

• Hans

Ik heb ervaring met Baobab (2x) en Djoser (3x). Allebei goed bevallen. Ik vond de groep van Baobab leuker dan die van Djoser, wat meer avontuurlijk ingesteld en zich minder afhankelijk opstellend van de reisleider. Maar dat kan toeval zijn, ik weet niet of dat rechtstreeks te herleiden is naar de reisorganisatie.

Verder heeft een georganiseerde rondreis zowel voor- als nadelen. Het grootste nadeel vond ik dat ze bij alle reizen die ik heb gedaan heel veel willen doen of laten zien in een hele korte tijd. Je bent dus heel veel onderweg en je maakt lange reisdagen. Vergis je daarin niet; 300 kilometer reizen op een dag is niet zoveel als op de Europese snelwegen zit maar is een heel ander verhaal in bijvoorbeeld Botswana.

En als tip; bereid je goed voor! Neem het reisprogramma goed door en bereid je voor op de dingen die je wilt gaan zien. Waar ga je naar toe? Wat is daar te zien? Waar wil je meer van weten of meer van zien en waarvan minder? Ga er niet vanuit dat de reisbegeleiding alles weet en je persoonlijke entertainer is.

Ga er ook niet vanuit dat alles perfect georganiseerd is! Je bent en blijft in Afrika en dat heeft zijn consequenties. Klinkt heel logisch maar ik heb in de praktijk anders gezien: Mensen die veel geld uitgeven voor een reis en er dan ook maar vanuit gaan dat ze voor dit geld alles wat ze maar willen al bij voorbaat gekocht hebben…… comfort, luxe, eten en drinken….. soms is het in Afrika verbazingwekkend goed maar soms is het ook even doorbijten en accepteren dat je niet alles in de hand kunt hebben.

• Suza

Hallo Daphne,

Ik ben net terug van een Djoser reis, ZA, Namibia, Botswana en Zambia.

Deze kan ik je absoluut aanraden! Ontzettend leuke groep (wat natuurlijk niet vast staat), prima tot perfecte campings en goede begeleiding.

Als je zelf maar positief ingesteld bent en initiatief kunt en wilt nemen dan kan je reis geweldig worden.

Voor verdere info mag je uiteraard contact opnemen :)