verrekijker?

• amanda

Wij denken erover om een goede verrekijker mee te nemen. Deze is echter wel zwaar en we hebben ook al zware fototas met goede camera en lenzen bij ons. Is het aan te raden om een verrekijker mee te nemen of kom je dicht genoeg bij de dieren?

• gkerkhof

Een goeie verrekijker is onmisbaar, beter nog: iedereen zou er één moeten hebben, anders moet je hem continu uitwisselen.

Koop een goeie, je zal er geen spijt van hebben !

• amanda

Bedankt! We hebben 1 hele goede van NIKON en 1 van pentax. We nemen ze mee!

• Jessica

Ik zou ook zeker voor iedereen één verrekijker meenemen. Het is echt niet leuk als je je verrekijker moet afstaan als je net een kill ziet. Dieren kijken doe je vooral vanuit je auto. Je hebt dan geen last van je zware spullen, je hoeft er niet mee te sjouwen.

Nog een tip om je camera (met telelens) stabiel te houden als je vanuit de auto fotografeert: neem een kussensloop mee vanuit huis, en koop ter plekke in de supermarkt een zak bonen of rijst. Hier maak je zelf een ‘beanbag’ van. Leg deze in de raamstijl om je telelens op te laten rusten. Je kunt je statief immers niet handig gebruiken vanuit de auto.

• joris&helen

nachtkijker ,ook mooi ,voor als je niet kan slapen van de geluiden etc

• Namibie Expert

Staat altijd op nr 1 bij mij; ik kijk nl ook veel vogels in Botswana en de Caprivi.

In Etosha zeer waardevol.

Edgar

• karel

Een verrekijker hoort standaard tot je uitrusting. Meenemen dus.

• John54

Voor wie overweegt om een goede verrekijker aan te schaffen. Ik gebruik al zo´n 12 jaar een Canon 10x30 IS met beeldstabilisatie. Kost omtrent 340 euro.

Als natuur- en vogelliefhebber en amateur astronoom heb ik ruim veertig jaar ervaring met optiek. De stabilisatie werkt perfect en toont daardoor details die met veel duurdere kijkers als Zeiss of Swarowski gewoon onzichtbaar blijven. Aanrader!!

Vriendelijke groeten, John

• Menno

Ik heb er gewoon 1 van de Lidl van 20 euro en die ziet exact dezelfde dieren als die van 340 euries…

Maar hij is zeker onmisbaar! Meenemen dus…

• John54

en ja, die heb ik ook, de Bresser 10x50. Vijf stuks gekocht voor onze natuurvereniging en een voor mijzelf. Zondermeer een hele goede kijker voor een echte weggeefprijs. En je ziet er inderdaad dezelfde dieren mee. Is een aanrader. Maar een kijker met beeldstabilisatie geeft veel meer detail. Ben je geen fanatieke birder dan is dit een goede keuze.

Vriendelijke groeten, John