beste reistijd

• Jacqueline

Hallo,

Wij zijn van plan om naar Namibie te gaan maar twijfelen enorm over de beste reistijd. Elke site geeft iets anders weer. Wij twijfelen tussen de maand april en de maand oktober. Volgens mij is de maand april groener, maar zie je minder beesten (juist door het groen) maar is de temperatuur nog lekker (ook 's nachts)?, en volgens mij is het in oktober droger, beter voor het wild maar erg druK??? Kan iemand mij adviseren?

Alvast bedankt,

Jacqueline

• MartinH

Jacqueline,

Drukker is het niet maar de rest klopt als een bus. Het hangt er dus van af wat je zelf wilt zien en hoe.

groet,

Martin

• Jacqueline

Beste Martin,

Bedankt voor je snelle reactie. Kun je mij iets meer vertellen over het verschil in avond/nacht temperaturen tussen april en oktober. Ik ben nogal een koukleum en we willen ook wel graag buiten zitten 's avonds (bij het kampvuur….)

Alvast bedankt!

• Flip Fluitketel

Hallo Jacqueline,

Buiten zitten bij het kampvuur zal in beide periodes prima kunnen. Naast de verschillen van ‘groen’ & ‘droog’ zal het in oktober heter zijn.

Overdag zelfs meer dan 35 graden is geen uitzondering.

Gr. Flip

• Jacqueline

Ik kom er nog niet helemaal uit, ik blijf met zoveel vragen zitten vooral als je alle sites van het internet er op naslaat!

We twijfelen nu tussen mei en oktober. Ik weet dat oktober warmer is maar is mei echt koud of is het overdag rond de 25 graden en ‘s nachts? Verder weet ik niet of je het op zo’n korte termijn nog allemaal geregeld krijgt voor mei (een 4x4 auto met daktent huren, camping Etosha vastzetten). Daarnaast lees ik op de sites dat oktober druk is, dus vraag ik me vervolgens weer af of ik ook voor oktober iets dergelijks wel geregeld krijg. Dus, help, kan iemand mij uit eigen ervaring adviseren?

Alvast bedankt!

Jacqueline

• Maaike

Jacqeline, wij zijn 2 keer door Namibie gereisd. De eerste keer in mei. Die tweede keer zouden we eerst ook in september gaan, maar de autohuur en tickets waren toen een stuk duurder. De tweede keer zijn we toen in april gegaan en daar hebben we geen spijt van gehad. Je kunt voor een indruk op onze niet comm. site www.bjusterbaarlik.nl kijken. Hier staan 2 route-/reisverslagen, veel foto's en een grote lijst met tips op alf. volgorde (mei 2007 en april 2009). Een enkele keer kan het 's nachts goed afkoelen, maar overdag zijn de temperaturen zeker tussen de 20 - 30 graden. Dit is afhankelijk van waar je ergens in Namibie zit.

• Jacqueline

Hoi Maaike,

Bedankt voor je snelle reactie. Nog een vraagje, denk je dat we het nu nog kunnen regelen voor mei (auto, camping Etosha e.d.??)

• Peter

Mei is bijna zeker nog te regelen daar het ‘Off season’ is…

De Rentals zijn ook goedkoper in Mei dan in Oktober ;)

Gr.Peter

• Maaike

Voor de autohuur googlen. Prijzen naast elkaar leggen (incl. verzekeringen en voorwaarden) en dan mailen of bellen naar de verhuurder.

Wat tickets betreft kun je de div. zoekmachines er op los laten. Geef wel aan dan je een paar dagen daarvoor of daarna ook kunt vertrekken. Op sommige dagen van de week kun je soms goedkoper vertrekken. Etosha was wel druk, maar als je eenmaal aan de poort staat laten ze je meestal niet staan. Soms zeggen ze een maand van tevoren dat het vol is. Touroperators reserveren soms standaard een lading plaatsen, maar vaak blijkt dan vlak van tevoren dat ze een reis niet vol hebben gekregen en blijkt er dus nog wel plaats op de campings te zijn. Stuur me even een mailtje, dan krijg je per omgaande nog wat extra info (kan ik hier niet geven ivm met allemaal comm. linken).

em . bjusterbaarlik @ hotmail . com (de spaties weghalen)

• Wim1

Hoi,

Wij zijn vorig jaar in mei geweest en hebben in Etosha geen enkel probleem gehad om een campingplaats te krijgen zonder reservering.

De enige camping die wij gereserveerd hebben was Sesriem. Voor de rest hebben wij bij geen enkele plaats een probleem gehad om een plaats

te krijgen.

In Okaukuejo was het wel wat drukker, maar in Namutoni en Halali was het erg rustig.

Wat het weer betreft was het overdag lekker, niet te warm en ‘s-nachts was het op sommige plekken wat kouder (Sesriem, Naukluft, Swakopmund) en op sommige plaatsen warmer (Opuwo en Kunene River). Over het algemeen was het erg lekker weer, niet te koud en niet al te warm. En ’s-nachts met een goede slaapzak is het best te doen in de wat koudere delen.

Een auto huren moet ook geen probleem zijn. Zeker niet in mei.

Over het algemeen kun je via een tussenpersoon een voordeliger tarief krijgen als rechtstreeks bij de verhuurder.

Groetjes,

Wim