Spitskoppe

• Natascha

Wij gaan in juli-aug naar Namibie.

Nu hebben wij 2 overnachtingen in Swakopmund, daarna 1 overnachting in Uis en dan door naar Twijfelfontein. Nu wil ik graag naar Cape Cross, maar Spitzkoppe lijkt mij ook erg mooi. Kan iemand mij advies geven hoe ik beide kan inplannen. Of zou je Cape Cross kunnen skippen als je al naar Walvisbaai bent geweest. Ik ben benieuwd naar jullie reakties ?

• Cristiene

Dit vond ik op internet:

Spitzkoppe kan als daguitstapje vanuit Swakopmund gemaakt worden. Rijdt via de B2 naar Usakos en ga 24 kilometer voor Usakos links af de D 1918op. Ga rechts op de D 3716. Na 11 kilometer krijgt u de toegang.

Ik ga Cape Cross niet overslaan komende juli.

• Ada

Wij zijn net terug uit Namibië. Wij hebben vanuit Swakopmund een dagtochtje naar Spitzkoppe gemaakt. Er is een soort van camping, grote royale plekken maar verder is er niets. Ook geen water, en in het restaurant was, toen wij er waren, ook niets te koop. We vonden het wel een prachtige omgeving.

• gkerkhof

Als daguitstap zal Spitzkoppe je ontgoochelen. Het is wel een magnifieke plaats om een dagje uit te blazen en te genieten van fantastische uitzichten ‘s avonds bij je tent! We gingen ’s morgens van Swakopmund naar Cape Cross en dan van daar naar Spitzkoppe. We waren onmiddellijk verkocht - zodat we er twee nachten in plaats van één nacht bleven.

• Namibië Expert

Wil je bij Spitzkoppe kamperen?

Zo ja: route = Swakopmund-Spitskoppe-Cape Cross en dan naar Uis e Twijfelfontein. Spitskoppe-Cape Cross via D1918.

• vero

Wij zijn eind april in Namibië geweest.

Als jullie in Swakopmund logeren zou ik Cape Cross toch aanraden hoor..die 200000 zeehonden geven wel een apart sfeertje.

• PeterVH

Hallo, op onze 3 weken Namibie vonden wij als niet-ervaren-campers die ene overnachting in Spitzkoppe gewoonweg geweldig. Helemaal alleen in een prachtige setting. Daarvoor deden we 2 dagen Swakop met oa bootrip in Walvisbaai en ‘where dunes meet the sea’ uitstap. Daar zagen, hoorden en roken we al een heel pak Seals. Het weer aan de kust was maar zus en zo, dus hebben we Cape Cross gelaten voor wat het was. Blijkbaar heb je dat op 3 kwartier ook wel gehad' en vooral ‘geroken’ :-). Dan naar Spitzkoppe en van daaruit naar Damaraland. Dus de tussenstap in Uis hoeft helemaal niet. Afstanden zijn best te doen. Zo ook een tripje heen en weer naar Cape Cross vanuit Swakop (of Via Henties bay naar Spitzkoppe)

Hier vind je wat Spitzkoppe foto's

http://vhimste.smugmug.com/Travel/Namibia/14823787_CNCM9#1107122192_xDu6Z

mvg

Peter

• Natascha

Hoi Peter,

Wat een prachtige foto's hebben jullie gemaakt, schitterend. Grappig want wij hebben bijna dezelfde route en ook een aantal dezelfde overnachtingen. Als ik de foto's bekijk dan gaat mijn voorkeur toch uit naar Spitskoppe en dan door naar Uis. Helaas kunnen we niet overnachten in Spitskoppe want de overnachtingen zijn al geregeld. Ik ben trouwens ook nog benieuwd of je de tocht door de duinen bij Sandwich Bay een aanrader vindt.

• Maaike

Ik vind dat je eigenlijk minimaal 1 nacht in Spitskoppe moet verblijven, zodat je de nietigheid van jezelf ervaart.

Dus niet als daguitslap.

Ga hier gewoon 2 nachen naar toe en laat de natuur op je afkomen en geniet met volle teugen~!

• PeterVH

Natascha Schreef:

——————————————————-

> Hoi Peter,

>

> Wat een prachtige foto's hebben jullie gemaakt,

> schitterend. Grappig want wij hebben bijna

> dezelfde route en ook een aantal dezelfde

> overnachtingen. Als ik de foto's bekijk dan gaat

> mijn voorkeur toch uit naar Spitskoppe en dan door

> naar Uis. Helaas kunnen we niet overnachten in

> Spitskoppe want de overnachtingen zijn al

> geregeld. Ik ben trouwens ook nog benieuwd of je

> de tocht door de duinen bij Sandwich Bay een

> aanrader vindt.

De Sandwich Bay uitstap was zeker de moeite (nadat we de toch wel hoge prijs vergeten waren :-)) We hadden niet zo heel veel tijd in Swakop en het combineren op één dag van zowel de boat trip als de duinen was dus meegenomen. We verkozen dit boven het zelf gaan racen in de duinen met Quads. Een beetje (begeleid) gaan joy riden in hoge duinen met jeeps heeft ook wel wat. De boat trip zet je halfweg hun trip dan af aan Pelical point, waar de jeeps je opwachten. Dan heb je meteen daar ook de seals gezien (en moet je niet per se naar Cape Cross). Veel in swakop hangt af van het weer (voor de sfeer moet je er niet zijn :-)). Wij hadden

in de latere namiddag bewolkt en wat mistig weer. In volle zon lijkt me die uitstap nog mooier. Dus een aanrader … en ja de prijs … you only live once :-)