Africampers

• Noor

Heeft er iemand ervaring met de huur van een 4x4 bij het bedrijf Africampers?

Ik kan weinig vinden op internet en de discussie op deze site gaat inmiddels over een ander onderwerp.

Groet,

Noor

• marouska

Hallo Noor,

Heb de draad daar idd ook niet meer opgepikt omdat het een ouder topic was. Wij hebben recent bijna 6 weken rondgereden door ZA en Namibie in een Africamper wagen ik moet zeggen dat het erg goed bevallen is!

Ik weet niet wat voor voertuig je precies op het oog hebt, wij hadden een Toyota Hilux voor 2 personen met daktent. Ik vond de auto erg compleet uitgerust ( met als extraatje standaard navigatie en tyre monitor systeem, dan heb je het erg snel door als je band lek is of de spanning teveel oploopt! ). Ik vind de Hilux 4 x 4 gewoon een hele fijne en robuuste wagen, in de bijna 10.000 km die wij afgelegd hebben heeft hij ons niet eenmaal in de steek gelaten. Wij hebben een aantal keer best wel stevig “gevierkeervierd”, geen enkel probleem!Daktent stond in 2 minuten overeind, was gewoon een soort bak die je openklapte. Wat ik trouwens wel vervelend vond is dat ons matras niet droog bleef als we hem nat in moesten klappen, we troffen best wat regen dus konden hem niet altijd laten drogen. Dan wordt het een beetje een klamme bende in je tent.

Contact met het bedrijf verliep heel prettig, persoonlijk en heldere communictie. Ze leveren de auto in de betreffende ophaallocatie af waar je wilt, waarna je een zeer uitgebreide uitleg krijgt.

Er wordt niet moeilijk gedaan over een krasje hier of een krasje daar. Niet bij de controle van de auto als je hem krijgt en ook niet als je hem terugbrengt.

Wat ik een heel groot voordeel vond is dat het eigen risico standaard € 500,- bedraagt. Dat valt te overzien en dan hoef je dat niet nog weer af te kopen ( ruiten en banden moet je wel apart verzekeren als je dat wilt).

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb een zeer positieve ervaring met Africamper.

Tipje, als je nog wat meer ervaringen wilt lezen google dan in het duits ( iets van “: Africamper Mietwagen”). De eigenaren zijn Duitsers ( wonend in Kaapstad )en ik krijg de indruk dat ze in Duitsland een heel stuk bekender zijn dan hier!. Zo ben ik destijds aan info over andermans ervaringen gekomen.

Groeten Marouska

• Noor

Hallo Marouska,

Bedankt voor je reactie! Wij hadden de gok al genomen, maar goed om te lezen dat jullie positieve ervaringen hebben.

Nu nog een mooie route plannen en dan op naar Afrika!

Groet,

Noor

• Menno

Wij zijn net terug van 4 weken Botswana, Namibie en Zuid Afrika en hebben 9000 km gereden met een Africamper Toyota Hilux double cab met daktent 2pers.! Wij hebben een goede ervaring gehad met Africampers, een complete auto met nieuwe banden en zeer betrouwbaar. We hebben 1 klein probleempje gehad met de tussenlager maar die was in 3 uur gerepareerd en dat geld €75,-, krijgen we deze week teruggestort. Het enige mindere was dat de voorruit kapot was en dit volgens hun 2000 rand zou gaan kosten maar naar onderzoek hadden we al snel een bedrijf gevonden die voor 800 rand een nieuwe voorruit geplaatst heeft (maar ja, het blijft een vehuur bedrijf…)

Voordelen Africamper:

- Auto staat klaar op vliegveld (johannesburg) dus je kunt na uitleg (1,5 uur) meteen op pad

- Gratis navigatie erbij geleverd. Erg fijn aangezien alle hotels en campings en parken er op staan in Botswana, Namibie en Zuid-Afrika!

- Er wordt niet moeilijk gedaan over een krasje extra hier en daar!

- Autos zijn in goede staat en sterk!

- Goede prijs! (Het scheelde met sommige verhuurbedrijven (incl. enkele die zich graag profileren op dit forum) soms wel tot 600 euro voor 4 weken!

Succes met het zoeken van een goede camper!

• edith.vanrossum@hetnet.nl

Wij waren onderdeel van het “draadje” en zijn dus toen niets wijzer geworden.

Fijn om de positieve reacties nu te horen.

Wij hebben vanaf eind oktober voor 6 weken 2 maal 4x4 met daktenten gehuurd, en de voorpret wordt nu dus nog groter.

Bedankt!