route voor 3 weken

• Jacqueline

Onze route voor 3 weken is ongeveer als volgt:

Aankomst Windhoek, overnachten bij dusternbrook farm

dusternbrook - Waterberg

Waterberg - Groot fontein

Groot fontein - Etosha

Etosha

Etosha - Opuwo

Opuwo - Kunene River Lodge

Kunene River lodge - Epupa Falls

Epupa Falls - Damaraland (palmwag - twijfelfontein - Brandberg)

Brandberg - Spitzskoppe

Spitzskoppe- Cape Cross

Cape Cross - Walvis Bay

Walvis Bay - Sossusvlei (via gramsberg en spreetshoogte pass)

Sossusvlei - Windhoek

Windhoek - vertrek

Dit is heel grof onze route waarbij het aantal dagen per bezienswaardigheid nog niet vaststaat. We gaan van 9-10 tot en met 31-10. Ik zie dat bijna iedereen de route andersom rijdt, waarom is dit en is de route in deze volgorde ook mogelijk of geeft andersom meer voordelen?? Wij willen graag eerst Ethosha aandoen omdat aangeraden wordt om deze campings van tevoren te reserveren (dit moeten wij overigens nog doen), daarna zijn we vrij om te gaan waar we willen (wel conform bovenstaande route uiteraard). Is deze route te doen in 3 weken?

Graag ontvang ik jullie advies.

Alvast bedankt!

Jacqueline

• Jacqueline

Vergeet in het vorige bericht in de titel te vermelden dat ik graag advies wil over onze route!!

groetjes,

Jacqueline

• Gerard

Jacqueline Schreef:

——————————————————-

Ik zie dat

> bijna iedereen de route andersom rijdt, waarom is

> dit en is de route in deze volgorde ook mogelijk

> of geeft andersom meer voordelen?? Wij willen

> graag eerst Ethosha aandoen omdat aangeraden wordt

> om deze campings van tevoren te reserveren (dit

> moeten wij overigens nog doen), daarna zijn we

> vrij om te gaan waar we willen (wel conform

> bovenstaande route uiteraard). Is deze route te

> doen in 3 weken?

> Graag ontvang ik jullie advies.

>

> Alvast bedankt!

Deze route is prima te doen en in beide richtingen. Hou er wel rekening mee dat het heet zal zijn.

Gr. G.

> Jacqueline

• MartinH

Hallo Jacqueline,

De meeste mensen doen de route andersom omdat de dieren van Etosha vaak worden gezien als hoogtepunt van de reis. Mensen zijn bang dat de rest ander tegen valt. Als groot liefhebber van de Namib en Damaraland zou ik de route juist andersom doen. Daarbij is elk gebied in Namibië zo anders als het andere dat elke plek weer een nieuw hoogte punt is. Etosha hoef je in deze tijd niet te reserveren, Sosusvlei volgens mij wel. Ze hebben maar beperkt ruimte en is snel vol, helemeaal als er ook een paar tourgroepen of overlanders binnenlopen. Zoals Gerard al schreef, het is bloedheet dus zorg ervoor dat je voldoende drinkt.

Veel plezier

• Menno

Ik zou Swakopmund ook zeker een dagje / nachtje aandoen ipv Walvis Bay. En Cape Cross Seal Reserve is leuk (voor een uur) maar kan je niet overnachten…is 1 uur van Swakopmund!

Succes en alvast veel plezier!

• amanda1

Hoi Jacqueline,

Wij zijn afgelopen zondag teruggekomen uit Namibië en hebben de reis in omgekeerde volgorde gedaan. Ik moet zeggen dat voor ons persoonlijk Etosha het hoogtepunt was, ookal was de rest van Namibië even geweldig!

Wij hebben 18 nachten in Namibië overnacht en zijn zeer tevreden over het aantal overnachtingen dat we hadden. Maar ik moet zeggen dat wij reisden met een gewone 2x4 camper van Bobo en niet met een 4x4. Het is goed te doen, maar de gemiddelde snelheid ligt lager dan bij een 4x4.

Wij hebben het volgende gedaan:

vanuit Windhoek naar Rehoboth (1) - Sesriem(1)-Agama River Camp (onder Solitaire) (1)-Swakopmund(1)-via Cape Cross en Hentiesbay naar Uis (1)-Palmwag (3)-Cheetah Farm Otjiwarongo(2)-Okaukuejo(2)-Halali(1)-Namutoni(3)-Waterberg (2)-Windhoek

Wij hadden Palmwag. Etosha en Wwaterberg gereserveerd, maar achteraf was het in de maand mei niet nodig geweest. Met name Palmwag vonden wij een echte aanrader! Vanuit Palmwag zijn we 1 middag op gavedrive geweest en 1 dag naar de Himba geweest. Wij hebben 6 nachten in Etosha overnacht wat best veel is, maar het was ook onze 1e safari-ervaring en wilden de tijd nemen om zoveel mogelijk dieren te zien. Omdat er een hevige regentijd is geweest, zijn er in mei minder dieren te zien dan in oktober.

Cape Cross is inderdaad een uur rijden vanaf Swakopmund, je kunt er niet overnachten. Na een uurtje ben je er uitgekeken. Wij vonden zelf Swakopmund niets bijzonders en waren blij dat wij na 1 nacht wegkonden, maar dit had misschien ook te maken met het feit dat het de middag dat we aankwamen supermistig was en nogal mistroostig. in Walvisbaai hebben we een korte stop gemaakt op weg van Solitaire naar Swakopmund.

Bij ons waren sommige wegen behoorlijk slecht door de hevige regenval van afgelopen maanden. Met name de weg van Twijfelfontein naar Palmwag was slecht, en we hoorden van andere mensen dat ze niet naar de Epupa Falls konden omdat de weg kapot was. Maar om oktober zal dit wel weer een stuk verbeterd zijn omdat het nu ook droog is. Houd wel rekening dat je gemiddelde snelheid niet hoog is (bv 50 km/uur).

Wij vonden het een van de mooiste reizen van ons leven!

• Jacqueline

Beste mensen,

Bedankt voor jullie reactie. Ik ben blij dat we de route gewoon andersom kunnen doen. En ik denk dat ik Swakopmund toch maar oversla, lees hier vaak niet zo enthousiaste berichten over. Vanaf Walvis bay moet Cape Cross ook te doen zijn volgens mij. Ik ga me storten op het uitzoeken van campings en aantal overnachtingen, ook een hele klus maar wel een leuke! Kan niet wachten tot oktober, lees alleen maar super enthousiaste berichten over Namibie!

groetjes,

Jacqueline

• Ada

Zo zie je maar weer dat smaken verschillen. Wij zijn 3 nachten in Swakopmund geweest en vonden en vinden het een hele aangename stad. Wij hadden dan ook erg mooi weer. Van hieruit ook een dag naar Spitzkoppe geweest. We hebben gekampeerd bij Desert Sky, midden in het centrum. Het was ook heerlijk om de auto een dag te laten staan om te voet Swakop te verkennen.

• Maaike

Swakopmund vonden wij eeen afknapper in die zin dat we van helemaal niets ineens in de drukte van een toeristenstad terecht kwamen.

Wij hadden wel redelijk zonnig weer, maar koud (april/mei).

Wat wel handig is, is dat je hier weer een paar grote supermarkten hebt om voorraad in te slaan en te pinnen.

De 1e keer hebben we hier 2 nachten gestaan (eigenlijk was 1 voor ons genoeg geweest)

De 2e keer alleen gestopt om boodschappen in te slaan.

• amanda1

Ik denk dat swakopmund leuker is bij mooi weer. Bij ons was t mistig en alles was compleet uitgestorven. Ook aan zee. Geen gezellige sfeer dus. Maar bij zonnig weer lopen er vast meer mensen buiten!