Eén of twee nachten Swakopmund

• Sandra

Hallo!

Wij willen eind september graag naar Namibie, 17 dagen de geeikte route (Windhoek, Mariental, Sesriem, Swakopmund, Damaraland, Etosha, Otjiwarongo, Windhoek). We reizen met ons dochtertje van 4 jaar. Omdat ik op verschillende plekken las dat Swakopmund niet echt een aantrekkelijke plek is om te verblijven leek één nacht hier wel voldoende. Volgens onze contactpersoon bij de reisorganisatie waarbij we willen boeken geeft aan dat ze juist 2 nachten adviseren omdat dit midden in het programma valt en de enige plek is dat je ‘ onder de mensen’ bent. We twijfelen een beetje. Cape Cross gaan we sowieso skippen (Boulders Beach in Zuid-Afrika was een paar jaar geleden ook nogal een teleurstelling) dus daar hoeven we niet een extra dag voor te blijven. Ook het ‘fun/actieve’ gedeelte in de duinen is met een kindje niet aan ons besteed. Wat zouden jullie adviseren: twee nachten in Swakopmund of deze dag elders in het proramma onderbrengen (en waar dan)?

Alvast hartelijk dank.

Sandra

• amanda1

Wij hadden mist in swakopmund en vonden het helemaal niks. Ik zou 1 nacht doen als je verder toch geen activiteiten gaat doen. Capel cross kun je makkelijk aandoen op weg naardamaraland. Het is een uurtje rijden vanaf swakopmund er je bent er na 30 tot 45 min wel klaar. Bij ons was het zwart van de zeehonden, wel 100.000 denk ik. Toch de moeite.

Ik zou een extra dag in damaraland of etosha doen.

• Maaike

Hangt er vanaf hoe laat je in S bent.

Ben je hier vroeg, dan kun je ‘s middags en ’s avonds het sfeertje proeven, pinnen, boodschappen doen etc.

Kom je pas laat in de middag/'s avonds aan, dan kun je 2 nachten blijven en de volgende dag S bekijken etc.

Hangt verder ook af of je een heel druk (reis)programma hebt.

Dat is mijn mening, maar ieder mens is en wil weer iets anders.

• Sandra

Bedank voor jullie reacties.

Het programma is momenteel: Windhoek (1 nacht) - Mariental (2 nachten) - Sesriem (2 nachten) - Swakopmund (2 nachten) - Damaraland (1 nacht) - Etosha (4 nachten) - Otjiwarongo (2 nachten). Die dag die we in Swakopmund zouden wegstrepen, kunnen we die (in het bovenstaande schema) het best in Damaraland doorbrengen? Natuurlijk, iedereen is anders, maar als je ergens nog nooit geweest bent hecht je nu eenmaal waarde aan de meningen van de ‘ervaringsdeskundigen’ hier.

• Dave

Wat wil je 2 nachten in Mariental gaan doen?

Daar is absoluut niks te beleven.

• amanda1

Ik vond persoonlijk palmwag geweldig, daar hebben wij 3 nachten gezeten. Wij zijn VIA mariental en maltahohe naar sesriem gereden omdat ons verteld werd dat we niet VIA solitaire konden. Ik zou dit persoonlijk niet weer doen. In mariental hebben we getankt en vers brood gekocht, verder vonden we er niets. Ik zou mariental overslaan, die nachten kun hè veel beter besteden.

• Sandra

Goede opmerking Dave. Mariental was opgenomen in de ‘standaard’ reis die ze aanbieden. Daarvandaan zijn we gaan schuiven met dagen en plaatsen. Het Reiz/ANWB boek wat we recent gekocht hebben over Namibie is ook vrij duidelijk over Mariental: “Mariental is een doorgangsoord zonder bezienswaardigheden.” Er staat een sundower drive in de Kalahari op het programma. Eén nacht zou willicht voldoende zijn, of zelfs helemaal skippen zoals Amanda voorstelt.

In Damaraland staat Vingerklip lodge op ons verlanglijstje. Daarvandaan naar Palmwag zou wel een idee zijn. Wat sprak je zo aan in Palmwag, Amanda?

• amanda1

Wij vonden de lokatie en de sfeer geweldig in Palmwag. We hebben er een middag gamedrive gedaan met sundowner natuurlijk. En we zijn een dag met een gids naar de himba geweest en een school bezocht. Beiden niet toeristisch en authentiek, wat we niet verwacht hadden. Palmwag lodge was voor ons het eerste rustpunt in de reis. We hadden een kampeerplek aan de rivier en in het restaurant hing een echte safarisfeer en je kon er heerlijk eten.

Het ligt wel afgelegen en de weg van twijfelfontein naar palmwag was op sommige stukken slecht, maar wel prachtig.

Wij waren er 2,5 week geleden en het was wel laagseizoen.

• Mart

Ik ben ook twee nachten in Swakopmund geweest. Vond het wel relaxed. Het dorpje stelt niet zo heel veel voor maar je bent wel een keer onder de mensen. Lekker uitslapen, op je gemak ontbijten. Beetje rondslenteren, internetcafe bezoeken, uitgebreid lunchen, in de middag wat uitrusten en lezen bij je acommodatie en tegen de avond weer naar Swakopmund om daar lekker te gaan eten. Niks mis mee toch? Ook toen wij er waren was het redelijk mistig. Onze accomodatie zat net buiten de mistgrens, dat was wel fijn, zaten we 's middags toch gewoon in de zon.

• Iris

Wij zonden Swakopmund ook leuk. We vonden het een leuke plaats om even lekker bij te tanken. Na een aantal dagen achter elkaar in gebieden met weinig voorzieningen vonden wij het wel prettig weer even wat meer ‘luxe’ om ons heen te hebben (internet, winkels, restaurants). Maar smaken verschillen uiteraard :-)

Je schrijft dat je Cape Cross ook wilt overslaan en dat vonden wij juist ook erg leuk.