Hoi Amanda,
de periode mei-juni is goed te doen, het landschap is er dan nog mooi groen. En de verhuurprijzen zijn lager. Maar je hebt wel wat meer kans op regen en wateroverlast. En door de begroeiing is het wild wat moeilijker te spotten.
Hier een idee voor een route:
1 Windhoek
2 Etosha
3 Etosha
4 Etosha
5 xx
6 Ngepi camp Okavango river
7 Kwando river Kwando river
8 Kasane Chobe river
9 Kasane Vic Falls
10 Ihaha Chobe
11 Savuti Chobe
12 Savuti Chobe
13 Khwai bridge Moremi
14 Xakanaxa Moremi
15 Xakanaxa Moremi
16 Third bridge Moremi
17 Maun
18 Ghanzi
19 Windhoek
Voor Etosha zou ik kiezen voor drie dagen, want daar ben je al eens geweest. Voor of na Etosha zou ik een guestfarm adviseren. Ngepi Camp is bijna een must. Van daaruit kun je ´s ochtends het Mahango park bezoeken, en daarna verplaatsen naar een van de campsites aan de prachtige Kwando river, bv bij de Mazambala of Namushasha lodges.
In Kasane is de Chobe Safari lodge een goede optie. De campsite is wel druk en klein, maar het buffet is uitstekend en ze kunnen je dagtrip vervoer naar Vic Falls regelen. Niet zelf naar Vic Falls rijden of er overnachten, want dat gaat af van je verblijf in Chobe en Moremi. Een dagtrip is voldoende. Een ander goed verblijf bij Kasane schijnt het vrij nieuwe Senyati Safari Camp te zijn. Geen luxe buffet dan, maar self catering with a view.
Daarna zeven of zo overnachtingen in de Chobe en Moremi parken, midden in de wildernis. Zorg vooral dat je de campsites minstens een half jaar tevoren vastlegt, hoe eerder hoe beter. Verder moet je al je voeding, water, drankjes en brandstof voor de hele route tussen Kasane en Maun zelf meebrengen. Een goede koelvriezer is dan zeer handig. In het dorpje Khwai zijn wel enkele eenvoudige shops waar je basisvoedsel, water en zulks kunt inslaan.
Voor Maun zou ik kiezen voor een verblijf buiten het stadje, bv Thalamakane lodge, Discovery B&B of Island Safari lodge. In Ghanzi zijn verschillende campsites met kennismaking met de Bushmen. Zelf vond ik de Ghanzi Trail Blazers nog het meest authentiek. 1 van 3.
Waar mogelijk zijn boattrips altijd zeer de moeite, bv bij de Okavango, Kwando en Chobe rivers. Recent zijn er ook mokoro trips mogelijk bij Khwai village. Dat ga ik in october dus zelf ervaren.
Tot zover. Vriendelijke groeten,
John