route voor 3 weken. Graag advies

• mdekker80

Hallo namibiegangers,

Ik ben mij aan het orienteren op een vakantie in Namibie.

Ik zie door de bomen het bos niet meer.

We willen een rondreis maken voor 3 weken.Werijden met een 4x4 met daktent

Start Windhoek. Dan naar de Fish river Canyon, door naar Sossusvlei, even naar Swakopmund voor boodschappen,Via cape cross naar Brandberg , naar Damaraland, dan naar Etosha ( voor ca 4 dagen ) via Waterberg terug naar Windhoek

Evt richting Epupa falls alleen weet ik niet of dit verstandig is in Juni

Kunnen jullie mij helpen met de campings??

Groet Mirjam

• amanda1

Wij hebben in mei/juni een 3-weekse rondreis gemaakt door Namibië. We hebben er zelf voor gekozen om wat rustige dagen in te plannen, ook omdat we met een gewone camper reden en niet 4x4, dus wij reden langzamer.

Ik ben zeer tevreden over de campings die wij bezocht hebben en zou de volgende keer weer dezelfde reserveren:

onze route was:

Windhoek-Sossusvlei: Sesriem camspite (via NWR) en 1 nacht Agama River Camp, op weg naar Solitaire

Van Agama via Solitaire en Walvisbaai naar Swakopmund: camping Alte Brücke. Met eigen privé sanitaire en prima voor 1 nacht.

van Walvisbaai via Cape Cross en Hentiesbay naar Uis: White Lady B&B

van Uis naar Palmwag: 3 nachten Palmwag Lodge, echt geweldig. gamedrive gemaakt en dag erna naar de Himba en een school. Super

van Palmwag naar Otjitotongwe Cheetah Farm bij Kamanjab. Geweldig om 3 tamme cheetahs te aaien en dan met een jeep de wilde cheetahs te zoeken die elke middag om 15 uur worden gevoerd. Aankomst moet dus voor 15 uur zijn (in mei en juni in elk geval)

Van Cheetah Farm naar Okaukuejo in Etosha

Dan naar Halali in Etosha (NWR campsite)

dan naar Namutoni in Etosha (NWR campsite)

Van Etosha naar waterberg (NWR campsite) en terug naar Windhoek

Wij hadden 2 nachten in elk camp in Etosha en vonden dit geweldig. Sommigen vinden dit te lang maar wij hadden nog wel een paar nachten kunnen blijven. Het was voor ons ook de 1e keer safari, dat zal ook meespelen.

Waterberg hebben we ook 2 nachten gestaan.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt

Groeten, Amanda

• mdekker80

Bedankt Amanda,

Heb ik zeker wat aan. Jullie hebben fish river canyon niet bezocht??

We mgl zelfs 4 weken dus tijd zat.

• Tjitske

dag Mirjam,

We zijn net terug van onze reis door Nambië met 4x4 met daktent (Asco), Mariental, Fish River Canyon, Sossusvlei, Swakupmund, Twijfelfontein, Palmwag, Grootberg, Etosha, Rundu, Maun (Botswana) in 4 weken. De wegen rond Palmwag zijn door de overvloedige regenval nog altijd niet hersteld (begin juni), maar met een 4x4 geen probleem.

Door ons bezochte campings:

- Bij Mariental op de camping bij de Kalahari Anib Lodge, pracht plek, 500 m van de lodge af midden in de natuur. Er zijn 3 kampeerplekken, ver van elkaar, ieder met eigen stenen gebouwtje met electra, warm en koud stromend water, douche en toilet.

- Camping bij Ais Ais Resort in Fish River Canyon, prima camping aan de rivier, veel plekken en een centraal sanitair gebouw

- Sesriem Camping. mooie kampeerplekken omzoomd door een stenen muurtje met in het midden een kameeldoornboom. Met een beetje geluk zit je aan de rand van de woestijn en kijk je richting de rode zandduinen en de sundowner. Sanitair goed. Electra en kraan bij je plek. Restaurant stelt niet veel voor, je kunt gaan eten in de Lodge op een paar 100 m van de camping.

- Camp Xaragu in Twijfelfontein. Goed bereikbaar met 4x4 maar niet met een gewone auto. Pracht camping. Geen stroomvoorzieningen. Petroleumlampjes op het toilet, op de wastafel en in de doucheruimte. Privacy achter kralengordijntjes. Sober maar net en schoon. Heerlijk sfeertje. Zeer vriendelijke mensen, black and white werkt hier gewoon samen (dit hadden we nog niet eerder gezien…) uitstekend restaurant (waar je je telefoon kunt opladen, daar hebben ze een beetje stroom).

- Palmwag Lodge Camping. Prima camping, goed restaurant. Centraal sanitair gebouw. Stroom op je plek.

- Okaukuejo Rest Camp in Etosha. Prima camping. Brullende leeuwen en jakhalzen in de nacht. Hier is een verlichte waterpoel waar je van 2 uur voor tot 2 uur na zonsondergang grote kans hebt wild te spotten.

- Hakusembe River Lodge westelijk van Rundu. De camping had onder water gestaan net voor wij kwamen, we waren de enige kampeerders en mochten in een lodge van het sanitair gebruik maken, de rest was nog niet hersteld.

- (Botswana) Drotsky`s Cabins Camping. Prima plaatsen, van elkaar gescheiden door dichte bossage. Pas op voor lokale apen. Er kwam geen warm water uit de kraan. Met bootje werden we naar het restaurant gevaren.

- Thakadu Bush Camp bij Ghanzi. Kampeerplaatsen gescheiden door open bossage. Warm en koud stromend water, douche en toilet, maar sanitair is aan renovatie toe. Prima restaurant.

Nog wat kampeer-tips:

Neem een warme slaapzak mee of vraag er een of twee extra bij je verhuurbedrijf. Wij hadden het erg koud tegen de ochtend, toch lagen we ieder onder een dekbed en een 3e dekbed daaroverheen.

Neem van die mijnwerkerslampjes mee die je op je hoofd zet, erg handig vonden wij.

Op iedere kampeerplek vind je een kampvuurplaats en een BBQ mogelijkheid. Hout koop je in de supermarkt of bij de lokals langs de kant van de weg.

Op het vliegveld van Windhoek liggen stapels boeken : ‘where to stay in Namibia’. Gratis mee te nemen. Misschien heb je er iets aan onderweg.

Veel succes met plannen!

groet,

Tjitske