Ruacana Falls of Epupa Falls ?

• Muri

Hallo,

IK weet at het een ‘moeilijke’ vraag is, omdat voorkeur subjectief is en ieder zijn eigen voorkeur heeft. Maar ik probeer het toch ;-)

We hebben nog 2 dagen ruimte in ons reisplan.

En we willen vanaf Opuwo naar Ruacana of Epupa falls rijden. Daar een dag blijven en dan weer terug.

We rijden een 2WD en het is in oktober. Dus de watervallen zullen vanwege droge seizoen niet op hun mooist zijn.

Welke van de 2 raden jullie aan? Gelet op bereikbaarheid (2WD) en droge seizoen.

Ik hoor graag de suggesties.

Bedankt

• Bridget

Beste Afrika-reizigers

Epupa Falls gaat volgens mij niet met een 2WD wegens de slechte weg. Hij was verbeterd, maar is terug slecht wegens

het hele natte regenseizoen. Misschien is hij terug “gegraded” tegen de tijd dat jullie er aankomen. Dat kan je nooit op voorhand weten. De Falls zijn wel prachtig met palmbomen en veel lokale Himba's.

De Ruacana Falls zijn niet goed meer door de waterkrachtcentrale die ze er gebouwd hebben. Ik ben er nooit geweest, maar het zou niet veel meer dan een straaltje water zijn.

Groetjes

• PeterVH

Wij waren vorig jaar eind september in epupa, ook 1 nacht komende vanuit Opuwo. We hadden wel een 4x4 en de weg was idd niet al te best, maar je hebt tijd als je daar overnacht en het is dan wel te doen met een 2WD. Waterstand is idd laag dan, maar toch nog heel mooi

Je zal wel heen en weer naar Opuwo moeten want de weg langs de Kunene richting Ruacana schijnt helemaal niet te doen te zijn met 2WD. Zelfs 4WD doen er heel lang over (so they say …-)

Hier vind je een paar foto's

http://vhimste.smugmug.com/Travel/Namibia200/14936296_4ehut#1115211291_s3qfa

• Namibië Expert

Epupa Falls is mooier en Ruacana Falls is beter te bereiken.

Als je vanuit Opuwo naar Ruacana gaat, neem dan NIET de weg langs Epembe en Swartbooisdrift. Want verderop zul je met de 2WD niet verder kunnen.

• Muri

Dank voor de reakties (en ps. mooie foto's)

De keus is gevallen op Epupa.

Wat betekent een ‘slechte’ weg voor 2WD? Door rivierbeddingen, over grote keien, door grote kuilen, mul zand? Of is het gravel met een wasbord effect? Dat laatste is vermoeiend rijden, maar ‘goed’ te doen.

Gr. Muri

• Cristiene

Is het gelukt met de 2X ?