route Mariental Sesriem

• mieke

Over twee weken rijden wij met een gewone camper van Mariental naar Sesriem. Wat is dan de beste route, helemaal via de C19 en zarishoogte of beter bij Maltahohe de C14 nemen richting Solitair. Weet iemand iets van de conditie van de gravelwegen op dit moment?

• amanda1

Hoi,

Via de C19 en de tsarishoogte. Wij hebben het een maand gereden gereden met een gewone camper, een discoverer 4 van bobo. Met wat voor camper rijden jullie?

Groeten, amanda

• amanda1

De gravelwegen waren ok, hou er alleen rekening mee dat je soms langzaam rijdt ivm dewasbordjes. Neem de tijd.

• Mieke

Hoi Amanda.

Bedankt! Wij rijden met een discoverer 6 van bobo maar hebben dan ook drie kinderen mee. Heb je nog tips voor ons, het is de eerste keer in Namibie. Onze reis gaat vanaf sesriem naar swakopmund, etosha, rundu, kasane (botswana) en weer via de caprivi terug naar windhoek.

• Namibië Expert

Ik zou via Maltahohe rijden en de C14 nemen; die weg is momenteel veel beter dan de Tsarishoogte.

• amanda1

Hoi Mieke,

Tips:

- neem de tijd en vertrek vroeg. Je kunt met een gewone camper minder hard dan met een 4x4.

- de camper rammelt behoorlijk op de wasbordwegen. Lades en kastjes kunnen open gaan. Zorg dat je iets van touw of tape bij je hebt voor het geval er iets kapot gaat.

- goede zaklampen mee voor op de campsites

- wij hadden eigen slaapzakken mee, we zijn koukleumen en vonden de dekbedden van bobo niet warm genoeg

- ik heb van maaike VIA dit forum een handige boodschappenlijst gekregen. Mail me op Amanda_brouwer@hotmail.com, dan stuur ik m.

Mijn reisverslag staat op WWW.amandaenmarcel@waarbenjij.nu

Namibie is een geweldig land! We willen zelfs volgend jaar terug en dan ook naar botswana. We willen dan de Discoverer X van bobo huren zodat we dwars door moremi kunnen over zandwegen. We waren erg blij met onze gewone camper vanwege het comfort.

Groetjes, amanda