advies camping bij sossusvlei

• Jacqueline

Hallo,

Wij willen liever niet de camping bij sossusvlei reserveren omdat we dan twee vaste punten in de route hebben waar je op een bepaalde dag echt moet zijn (de andere is Etosha). Vandaar dat ik op zoek ben naar een leuke camping die ook gunstig gelegen is t.o.v. de Sossusvlei. Heeft iemand een tip?? Wij gaan overigens in oktober.

Alvast bedankt!

Jacqueline

• Wim1

Waarom moet op die bepaalde datum daar zijn?

Als je leuke plaatsen tegenkomt op de vakantie die het waard zijn om langer te blijven dan laat je die reservering toch voor wat hij is. Wat is het geringe bedrag wat je voor een camping betaald in Namibie nou in verhouding tot het genieten van je vakantie zoals jij dat wilt.

En als je wel op de betreffende dag daar kunt zijn dan is dat mooi meegenomen.

Overigens denk ik niet dat je in Ethosha in oktober hoeft te reserveren. Wat betreft Sossusvlei weet ik dat niet, maar oktober lijkt me geen erg drukke maand.

Groetjes,

Wim

• Walter

Wim1 Schreef:

——————————————————-

> Waarom moet op die bepaalde datum daar zijn?

>

> Als je leuke plaatsen tegenkomt op de vakantie die

> het waard zijn om langer te blijven dan laat je

> die reservering toch voor wat hij is. Wat is het

> geringe bedrag wat je voor een camping betaald in

> Namibie nou in verhouding tot het genieten van je

> vakantie zoals jij dat wilt.

>

>

Ik vind dit een laakbare redenering. Als je ergens reserveert moet je zien dat je er ook bent (tenzij je echt niet kunt natuurlijk). Door zulke praktijken verpest je het op langere termijn voor iedereen. Jaren geleden was reserveren in Chobe of Moremi bijvoorbeeld geen probleem, tot touroperators campsites in blok reserveerden vanuit hetzelfde standpunt wat jij hier inneemt.

• Wim1

Walter,

Dan moet je niet reserveren!!!!

Als ik wel ergens gereserveerd heb en ik zou me moeten gaan haasten en/of mijn vakantie verpesten om ergens toch op tijd te komen zou ik de reservering laten lopen en van mijn vakantie genieten. Overigens de reservering is al betaald dus de enige die hier op dat moment nadeel van ondervind dat ben je zelf.

Als jij je vakantie af wilt laten hangen van een reservering dan is dat jou probleem/mening. De vergelijking met touroperators die hele campsites reserveren is hier een vergelijking die kant noch wal raakt omdat het hier niet gaat om hele campsites, maar om een plaats die op dat moment niet opgevuld wordt.

Waarschijnlijk betalen deze touroperators ook niet vooraf en wanneer ze niet komen kan de beheerder waarschijnlijk fluiten naar zijn geld of misschien een klein percentage vangen.

Overigens als ik reserveer dan ben ik ook voornemens om daar te zijn op dat moment, maar niet tot iedere prijs.

Wim

• gkerkhof

Ik zou in oktober niet reserveren, er gaat niets boven vrijheid. Is dat net niet het vakantiegevoel?

De campsite van NWP is niet super, wel behoorlijk. Grote voordeel is dat je 's morgens vroeg een uur vroeger kan vertrekken. We waren bijna helemaal alleen bij Sossusvlei bij zonsopgang.

• amanda1

Er zit tegenwoordig nog een campsites er vlak voor. Lukt het bij Sesriem niet meer, dan hun je die andere proberen. Anders uurtje verder, zo'n 40 km naar solitaire toe ligt agama river camp. Nadeel is dat je wel vroeger op moet en pas uur later door de poort mag dan als je in sesriem zelf had gestaan.

• Stellingwerf-ninety

Er is een vrij nieuwe campsite vlak bij de Entrance gate. Misschien is dat wat. Hebben er zelf niet gestaan, (stonden op de Sossusvlei campsite) maar het zag er keurig uit.

Sossus Oasis Camp Site

en deze is er ook nog, maar weet ik verder niks van:

Desertcamp

Je kunt het ook altijd nog ter plekke proberen bij de SossusvleiCamp, er is soms nog wel plek of reserveplek beschikbaar (doordat bijvoorbeeld mensen zoals Wim1 hun afspraken niet nakomen ;) ). Wij hebben het in Etosha gehad dat wij zonder reservering een nacht extra in Okaukuejo konden staan.

Hoop dat je wat leuks kan vinden Jacqueline!

groeten Erik

• Wim1

Maken we toch nog mensen blij ;)

• Jacqueline

Bedankt mensen voor jullie reacties! Zo heb ik toch een paar opties voor een camping in de pocket!

Ik ga verder plannen!

groetjes,

• Jacqueline

Bedankt mensen voor jullie reacties! Zo heb ik toch een paar opties voor een camping in de pocket!

Ik ga verder plannen!

groetjes,