camping tussen Solitaire en Walvisbaay

• edith.vanrossum@hetnet.nl

Namibie-kenners:

Ik ben op zoek naar een camping tussen Solitaire en Walvisbaay.

Wie weet hier een leuk adres.

(2 auto's 4x4 + daktenten)

• henk

Heb die route een paar weken geleden gereden maar kan me geen bord camping herinneren

• MartinH

Volgens mij heeft Rostock Ritz een campsite.

Ik heb even gegoogled, maar dat is een beetje te dichtbij.

We hebben in onze route op een dag van Solitaire naar Swakopmund gepland (na de beklimming van de sossusvlei).

Maar eigenlijk vinden we dat te ver.

Daarom zoeken we iets daartussen, maar er is niets te vinden??

• Tjitske

dag Edith,

Wij reden enkele weken geleden met onze 4x4 vanaf Solitaire naar Swakupmund via de C14 en dan binnendoor naar de C28. Permit te koop in Sesriem. Op mijn wegenkaart (Reise Know-How) staan campings ingetekend:

1. op de Kuiseb pas,

2. op de 2e afslag naar rechts na de Kuiseb pas (dus niet de D 1998 maar de volgende direct daarna),

3. als je die 2e afspag neemt, kom je na plm. 20 km op een Y-splitsing, daar is ook een camping, genaamd Ganab.

Wat ik mij ervan herinner is dat de campings niet veel voorstellen, maar het is in ieder geval iets. Veel plezier in Namib!

groet,

Tjitske

• Wim1

De rit van Solitaire naar Swakopmund is niet zo heel ver. Het is 4 uur rijden via C19-C14-B2. Zelfs met een omweg is dit nog goed te doen.

Groetjes,

Wim

• Namibie Expert

Mirabib is erg mooi, wel een permit aanvragen (in Windhoek).

Edgar

Klopt.

Maar we willen op ons gemak de Sossusvlei beklimmen én in Swakopmund een excursie doen.

En dat lijkt ons een te vol programma!

(het ís tenslotte vakantie;))

Maar bedankt voor de reactie.

• gkerkhof

Na de beklimming van de sossusvlei zou ik zowiezo niet meer rijden, de beklimming gaat ongemerkt in je kleren kruipen. Vermoeid over de gravelwegen rijden is niet aangewezen. Gewoon terugrijden naar de camping en een rustig avondje beleven bij de tent.

• Wim1

Of naar Solitaire rijden, daar bij de Solitaire Guestfarm een plaatsje nemen. En de volgende dag naar Walvisbaay rijden.

Ben je alvast een stukje op weg en kun je bij de Guestfarm lekker eten.

Groetjes,

Wim