Puros - Orupembe

  • Walter

    Als je richting Orupembe rijdt is er bij het verlaten van Puros een splitsing: de oostelijke route die de bedding van de Hoarusib en de Khumib volgt ( en misschien de meest gebruikte is ? ) en de meer westelijke route ( D3707 ? ).

    Is er iemand die beide routes deed, en een vergelijking kan maken ? ( de mooiste, de “makkelijkste” …)

  • Erik en José

    Hoi Walter,

    Ik loop tegen hetzelfde dilemma aan waar jij vorig jaar mee zat. En dan met namen het grote verschil in reistijd volgens T4A; via de rivierbedding 8:19 en via de D3707 2:48….. de eerste lijkt me wel het leukste maar het is nogal een tijdsverschil Heb je het misschien inmiddels zelf al gereden en kan je er iets meer over vertellen? Of als iemand anders er info over heeft? Alvast bedankt!

    groeten Erik

  • Walter

    Hello Erik & José,

    Ik maak in September de trip naar Orupembe, heb besloten de rivierbedding te nemen. 'k Heb zoveel mogelijk info verzameld (o.a. op het Zwitsers/Duitse forum) : blijkbaar is de rit door de rivierbedding “te doen”als men wat ervaring heeft, via de 3707 is weliswaar sneller (maar dat is - voor mij althans - van minder belang), bovendien schijnt de weg vreselijk slecht te zijn, n.l. van begin tot einde wasbord.

    Ik weet niet wanneer jullie gaan, wij komen terug begin oktober, als het niet te laat is kan ik jullie dan wel meer info geven.

    groetjes,

    Walter.

  • Erik en José

    Hoi Walter,

    Thanks voor je bericht. Wij gaan al eind juli en komen begin september weer terug, dus nog voor jullie. Ik ben zelf ook geneigd om de route door de rivierbeddingen te nemen, kom op internet ook wel verhalen tegen die het niet over deze (langere) reistijd hebben. En in een wasbord heb ik eigenlijks ook geen zin…. ter plekke ook nog maar navraag doen over beide routes. Ik zal onze ervaring ook posten als we terug zijn, misschien zijn we dan nog net op tijd voor jullie ;)

    Gr Erik

  • Walter

    Hi Erik,

    Alvast bedankt voor de beloofde info, ik kijk er naar uit !

    En voor jullie: goeie reis.

    grtjs,

    Walter

  • Frans

    In omgekeerde richting heb ik deze route in 2009 gereden. Prachtige route met natuurlijk veel los zand. Wel de moeite waard om een keer te doen. De tijd die je noemt ben je inderdaad wel kwijt. Teruglezend in onze notitie's zijn wij van Marble Camp naar Purros gereden en hebben daar plm 9 1/2 uur over gedaan.

    De kans dat je er vast komt te zitten is wel reeel aanwezig!! (Satphone?!)

  • Walter

    Frans, mag ik aannemen dat je toen van Opuwo kwam, en de afslag, ong. 23 km ten zuiden van Opuwo, naar de D3707 richting Orupembe hebt genomen ? Heb je op dit stuk problemen gehad , en in welke periode van het jaar heb je dit gedaan ?

    grtjs,

    Walter

  • Erik en José

    Bedankt voor je input Frans. We hebben zelf extra jerrycans, water, gps en een satphone bij ons dus wat dat betreft zijn we voorbereid.

    Op http://namibia2011.11-300mm.de/namibia/purros_hoarusib (hele mooie site!) is een gedeelte van de route gereden. Er zij zelfs twee route's gereden, 1 door de rivierbedding en 1 bovenlangs. Ik heb de gereden route van Gunther in KMZ-file ontvangen welke je in Mapsource in kan lezen. Ik kan deze als er belangstelling voor is evt wel opsturen.

    groet Erik

  • Frans

    Nee Walter

    Ik kwam vanaf de van Zyl´s pas, Rooidrum, Marble camp, Orupembe naar Puros.

    Vanaf Opuwo zijn we naar Epupa falls gereden over de D3700.

  • Walter

    Erik en José Schreef:

    ——————————————————-

    >

    Ik heb de

    > gereden route van Gunther in KMZ-file ontvangen

    > welke je in Mapsource in kan lezen. Ik kan deze

    > als er belangstelling voor is evt wel opsturen.

    >

    > groet Erik

    Graag, Erik !