Mobiel bereik en sms

• Denise

Dag afrikaliefhebbers,

Volgende maand reizen wij met een 4x4 door Namibie en Botswana. Wie kan mij vertellen hoe het gesteld is met het mobiele bereik? Natuurlijk heb ik al even gegoogled en op dit forum gezocht en een prachtig overzichtsplaatje gevonden, maar ik vroeg me af hoe actueel die is. Weet iemand het uit eigen ervaring? Onze providers zijn Vodafone en KPN (Hi).

Daarnaast vertelde Vodafone me dat SMS ontvangen en versturen Botswana niet zal gaan lukken. Hebben mensen dezelfde of juist andere ervaring?

Hartelijk dank voor jullie informatie alvast!

• amanda1

Ik heb met Vodafone in Namibië een prima bereik gehad in de plaatsen en op de campsites. Botswana kan Ik je Helaas (nog) niet vertellen.

Wij kregen van de autoverhuurder in Windhoek een lokale sim-kaart mee met het verzoek om deze te gebruiken. Veel goedkoper als je lokaal wilt bellen en bij problemen met de auto bellen ze alleen terug naar lokale nummers. De simkaart konden we op heel veel plekken onderweg opladen.

• Stellingwerf-ninety

Hoi Denise,

Toen wij vorig jaar door Namibie en Botswana reisden hebben we in de meeste plaatsen en op alle campsites waar we stonden prima bereik gehad. M'n vriendin met Hi en ikzelf met Vodafone. In Botswana ook prima bereik gehad. Sms-en ging daar prima! Een lokale simkaart is inderdaad handig om lokaal te bellen. Wij gebruikten onze eigen sim-kaarten in principe alleen om het thuisfront per sms op de hoogte te houden. Volgens mij betaalden we €0,50 per sms, maar pin me daar niet helemaal op vast!

Alvast een fijne reis toegewenst en pas op voor de verslaving…. (wij zijn inmiddels al niet meer te redden….)

• Denise

Dank jullie wel voor de info. Leek me al sterk dat er met Vodafone niet te smsen was in Botswana, maar de medewerker was vrij stellig. Stelt me gerust;-)

• Stellingwerf-ninety

Ik heb het nog even voor je nagezocht en sms-en in zowel namibië als botswana kost €0,55 per sms, bij Hi en Vodafone. Veel plezier!

groeten Erik

• Akire_Zutphen

Kan ik ook voor m'n iPhone zo'n lokale simcard gebruiken?