kleding advies

• Tess

Hoi namibie-gangers,

Misschien is het niet een essentiële vraag maar ik ben nog nooit in Namibie geweest en heb geen idee wat ik van sommige dingen kan verwachten.

In september reis ik met een 4x4 door namibie samen met mijn vriend. Ik had een praktische vraag. Wat voor kleding neem je mee in de maand september. Ik lees overal dat het erg koud is in de nacht maar overdag prima korte broeken weer. Iemand nog tips/ervaringen wat handig om mee te nemen. De reisorganisatie regelt trouwens alles lees: slaapzakken camping gear etc.

Als je op de vooraf gereserveerde campingplaatsen komt, krijg je dan een plekje toegewezen of mag je zelf een beetje kijken waar je gaat staan?

alvast bedankt, Tess

• amanda1

Kleding met laagjes. Ik ben in mei geweest en de korte broek was toen niet nodig. Door de droge warmte voelde het niet heel heet aan. Na zonsondergang werd het snel fris en als je opstaat is het ook fris, maar al snel kun je trui/fleece uittrekken.

Ik zou kleding meenemen wat je ook makkelijk kunt wassen, omdat het toch stoffig is.

Wat betreft campings: op sommige plekke mochten we zelf een plek kiezen, op andere kreeg je een plaats met nummer toebedeeld bij de receptie.

Wij hadden eigen slaapzakken mee ook al hadden we ook van de verhuurder dekbed. Maar de nachten in september zullen warmer zijn dan in mei/juni.

Groeten, Amanda

• rowena1961

Wij zijn afgelopen juli geweest en eerlijk gezegd heb ik daar een korte broek aangeschaft omdat het overdag heerlijk warm was. 's Avonds inderdaad koel, maar lang niet zo koud als in ZA.