Diverse vragen

• B.Maat

Beste allemaal,

Nog een kleine maand en dat is het voor ons zover, onze maiden voyage naar het wonderschone Namibie. Onze route: vanaf Windhoek naar Okonjima (Okonjima bush park) naar Waterberg (Frans Indongo lodge),

Etosha (Okaukuejo wildlife resort), Damaraland (Grootberg lodge), Swakomund (Beach lodge), Sossusvlei (Desert homestead) en daarna weer terug naar Windhoek (Olive grove guesthouse).

Dit alles in een gehuurde 2x4 met voldoende bodemspeling zoals door veel mensen op dit forum aangeprezen.

Ondanks het doorspitten van heel veel vragen en antwoorden alhier resten ons nog een paar vragen:

- Absolute must sees: afgaand op onze route en verblijven wat mogen we ECHT NIET missen ?

- Tourist traps: waar moeten we ver vandaan blijven ?

- Lekke banden: waar het best te laten repareren en wat is een normale prijs ?

- Klopt het dat er op veel plaatsen geen 200 rand biljetten worden aangenomen ?

- Is extra (stof)bescherming echt noodzakelijk voor een DSLR camera ?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Sandra en Bou

• Namibië Expert

Beste Sandra en Bou,

Hierbij mijn reactie op jullie vragen.

- niet te missen: route over de D2612 in Damaraland en Dead Vlei (bij Sossusvlei)

- traps: te hard rijden op gravelwegen; meer tips op tips. In de rechterkolom

- lekke band repareren is max N$ 100, bij veel dorpjes en lodges kan dat

- volgens mij worden N$ 200 biljetten geaccepteerd

- ik bescherm mijn Nikon D90 altijd door in de tas te houden tijdens rijden; nooit los leggen.

fijne reis!

• Han Koster

Tips:

In Swakopmund kun je een excursie door de woestijn maken. (Tommy's tours als ik me dat goed herinner)

Bij Tsintsabis is een kampeerterrein: treesleeper.org Daar organiseren ze een “bushwalk” met informatie over hoe de San (bushmen, bosjesmannen) vroeger leefden. En een “village walk” door het dorp Tsintsabis. Zo leven de San nu.

• John54

http://www.mola-namibia.com/

• Cristiene

De 200 Rand biljetten willen ze nog niet overal zag ik drie weken geleden.

Het avondeten in Okakuejo was een enorme bende toen wij er waren. De mensa van vroeger leek het wel.

Het prachtige waterhole aldaar deed alles weer vergeten.

http://www.flickr.com/photos/knoffelhuisie/sets/72157627251113099/