Eind Nov.begin Dec; reserveren of op de bonnefooi?

• Swen77

Hallo,

Ik en mijn partner vertrekken 22 Nov. naar Namibië voor 20 dagen (tot 11 Dec.).

Ik vind het zeer lastig een juiste route uit te stippelen, begrijp natuurlijk dat je in 20 dagen maar een gedeelte van dit gigantische land kunt bereizen.

Is het verstandig om van te voren alles vast te leggen of is deze reisperiode geschikt om op de bonnefooi rond te reizen (het is dan immers geen hoogseizoen)?

We gaan een 4x4 huren en willen onderweg in redelijk luxe en kleinschalige lodges verblijven.

Onze voorkeur gaat vooral uit naar Kaokeland-Brandberg-Waterberg-Sossusvlei-Namibwoestijn en een kort verblijf bij Etosha.

Ondanks dat het regenseizoen dan ong. begint hopen we natuurlijk ook op mooi weer…

Alle input is welkom,

Bedankt alvast!

Swen

• MartinH

Hallo Swen,

Deze periode kan op de bonnefooi. Begin december begint de school vakantie in Nam en ZA dus dan kan het wat drukker zijn vooral aan de kust. Sommige lodges willen dat je van te voren belt/reserveerd.

Veel plezier,

Martin

• Luuk

Gewoon gaan en kijken waar je uitkomt. Je kunt een lokaal simkaartje kopen dan kun je onderweg ev nog bellen voor de zekerheid. Maak je nog niet echt zorgen over de regen. Er kan in december wel al een bui vallen maar echt achter elkaar regen is dan nog niet aan de hand. Het kan wel erg warm zijn die periode.

Luuk

• Swen77

MartinH&Luuk,

Bedankt voor jullie antwoorden! Ik plan normaal altijd de routes als we een reis gaan maken. Voor Namibie vind ik dit echt lastig! Was bij onze ZA-reis vorig jaar een stuk makkelijker.Ik hoop dat het regenseizoen dit jaar later begint als vorig jaar (las dat het toen in Oktober al flink begon te regenen). Toen we vorig jaar in ZA waren was het weer ook flink van slag…

Hopelijk biedt Namibie de stilte en overweldigende landschappen die de reisgidsen beloven.

Groetjes,

Swen