Beste Namibie reizigers
Na mijn reis met mijn vrouw door Namibie wil ik graag mijn ervaringen delen omdat ik ook zoveel heb gehad aan eerdere ‘posts’ op deze site. In Namibie hebben wij de volgende route gereden in onze Toyota Hilux single Cab (4x4) met daktent:
- Windhoek
- Sossusvlei
- Swakopmund
- Khowarib camp
- Opuwo
- via Etanga en Otjihaa Pass naar Marble Canyon camp
- via Khumib en Hoarusib rivierbeddingen naar Purros camp
- via Sawurogab vallei en Hoanib en Ganamub rivierbeddingen naar Sesfontein en Palmwag
- Kamanjab restcamp
- Etosha
- Mahango gamereserve (Ngepi camp)
- Mazambala island lodge campsite
- Naar Livingstone
Vooraf was ik een beetje onzeker over deze route en dan met name het deel door de rivierbeddingen omdat we maar met één auto waren en dus geen ‘back up’ hadden in geval dat we vast zouden komen te zitten. Maar deze paar dagen in Damaraland en het Kaokoveld waren het hoogtepunt van onze 7 weekse reis door afrika. Op de route tussen Opuwo en Sesfontein zijn we in drie dagen niemand tegen gekomen. De leegte en de landschappen waren overweldigend! Op zowel Puros camp als Marble Canyon waren we de enige gasten. En dan… na uren door de prachtige rivierbeddingen van de Khumib, Hoarusib en Hoanib gereden te hebben stuitten we op de woestijnolifanten. Vooraf dacht ik dat het Kaokoland misschien té avontuurlijk zou zijn. Avontuurlijk was het zeker! Maar met genoeg brandstof, water en een satelliettelefoon was het echt prima te doen..
Naar dit deel van Afrika gaan we graag nog eens terug..
Groeten Berry