Lodges in Damaraland

• vanunen

Beste mensen,

In 2012 gaan wij (ouder echtpaar begin 60) voor het eerst naar Namibië en wij proberen de reis zelf samen te stellen. Wij willen met een 2WD gaan en Lodges en B&B gaan benutten. Naast de bekende trekpleisters willen we ook een beetje ‘het woeste’ Namibië ervaren en denken aan Damaraland. Heeft iemand goede tips voor accommodaties in Damaraland die niet schreeuwend duur zijn?

Groet, Karel

• An van Leeuwen

hallo,

Wij ( dik 60 +) hebben afgelopen september / oktober een rondreis gemaakt in Namibia en ook Damaraland gedaan. Wij verbleven in de Brandberg White Lady Lodge . Maar omdat wij kamperen kan ik niet zeggen of de accommodatie betaalbaar en goed is. Kijk eens op hun site. Wij vonden het een fantastische plek om te verblijven. Mooie zwembaden en een prachtige omgeving.

Wij kwamen eerst nog bij Brandberg restcamp in UIS maar dat vonden wij een zooitje! Zijn dus nog 21 km verder gereden tot de White Lady Lodge. Die ligt echt midden in de wildernes.

succes met de planning!

• An van Leeuwen

http://www.brandbergwllodge.com/Bilder/BBWL%20Flyer.pdf

vergeet ik nog de link te plakken. Bij deze!

• vanunen

Dank je wel An!

Ik heb nu Palmwag Lodge & White Lady Lodge op m'n lijstje gezet voor ons bezoek in Damaraland. Kom je daar gewoon met 2WDrive?

Groet, Karel

• An van Leeuwen

hallo,

Ja beide lodges zijn goed te bereiken via de normale gravel wegen. Die zijn goed te doen en redelijk glad en breed. Echter, de toegangsweg naar de White Ladylodge is hier en daar wel wat zanderig. Maar de ondergrond is hard . .

• Cristiene

Ik weet niet of de weg naar Palmwaglodge al weer normaal te berijden is.

Ik zou op de auto niet bezuinigen. Een 4x4 is daar toch wel een aanrader.

De onderkant van een normale auto is al heel snel geraspt op sommige wegen.

Ik ben ook bijna 60+ en was erg blij met de 4x4 auto.Had er ook nog nooit in gereden, maar dat leer je snel.

• Wim1

De weg naar de Whitelady lodge is niet echt geschikt voor een lage auto. Een hoge 2 wiel aangedreven auto gaat waarschijnlijk wel, maar ook mijn voorkeur voor Namibie gaat uit naar een 4-wheel drive.

Je hebt veel meer comfort en ik voel me veiliger in een wat zwaardere en hogere auto.

Wim

• amanda1

Wij hebben dit jaar in mei met een 2x4 camper rondgereden, wel op een hoog Iveco onderstel. De weg ten zuiden van Uis was erg ribbelig en van Uis naar Palmwag was slecht. De weg was op een aantal stukken weggeslagen door de regenval en er waren 2 of 3 rivierbeddingen. Was op zich prima te doen maar het rijden was niet comfortabel. Ik zou zeker niet besparen op de auto omdat je toch een groot deel van de dag in de auto zit. Wij werden regelmatig ingehaald door 4x4 's die toch wel meer konden doorrijden. Ook al heb je de low gear van een 4x4 niet nodig, het geeft meer rijplezier en meer comfort.

Wij hebben in Uis overnacht op de White Lady B&B op de campsite. Die is niet bijzonder, de kamers lagen beter. Ons werd ontraden om met de camper naar de White Lady Lodge te gaan ivm de weg. Voor 1 nacht zou ik het niet doen, als je meerdere nachten gaat wel. Palmwag was een hoogtepunt voor ons.

Gr, amanda

• Cristiene

Dit is de weg naar Uijs.

http://www.flickr.com/photos/knoffelhuisie/6024558339/in/set-72157627251113099

Dit is nog de redelijke weg richting Palmwag.

http://www.flickr.com/photos/knoffelhuisie/6025428082/in/set-72157627251113099

• vanunen

Wij rijden met een 2WD met hoge bodemvrijheid ;)

met Groet,

Karel