Even voor de duidelijkheid;
Mijn eerste bericht was wel degelijk serieus als waarschuwing/tip voor mensen die nog twijfelen of informatie willen.
Er zullen vast mensen zijn die geen problemen hebben gehad met het bedrijf.
Wij hebben erg veel ‘pech’ gehad met de wagen en iedereen die we tijdens de reis spraken was niet te spreken over Caprivi Car Hire of kende mensen die ook klachten hadden hierover.
Onze problemen begonnen met de canopy-door. De achterklep ging niet meer open doordat het sluitingssysteem was afgebroken.
Hier zit op dat moment je eten, drinken en zeil voor over de tent in. We konden dus niet in de achterbak en hebben onze route moeten wijzigen hierdoor.
Dat is natuurlijk al erg vervelend als je van te voren al permit en campings hebt betaald. Nadat we bij de toyota garage in Maun de achterbak open hadden gekregen hebben ze dit met een ijzerdraad vast gemaakt (ze kende dit systeem niet). Een dag erna brak hij opnieuw af en hadden we hetzelfde probleem. We hebben verschillende keren gebeld met het verhuurbedrijf (wat uiteindelijk een forse telefoonrekening op heeft geleverd). Maar zij waren erg onvriendelijk en ook nog eens niet behulpzaam. We hadden op zn minst verwacht dat ze vriendelijk konden zijn en misschien mee konden denken. Ze geloofde simpelweg niet wat we vertelde.. Hierna zijn bij het openen van de achterbak de veren nog een keer eruit gesprongen. Ongelooflijk wat een pech denk je dan. Maar hierdoor moesten we onze route weer wijzigen (hij ging nu niet meer op slot!!) Uiteindelijk heeft het ons een hele dag gekost om de achterklep bij een zelfstandige monteur te laten ‘repareren’. Ook de tentrits is kapot gegaan. Er zat maar 1 rits op de rails, waar er normaal 2 opzitten. De rist is helemaal kapot gespleten en de rist is van de rails gegaan. Ook dit hebben we gemeld bij het verhuurbedrijf. Maar wederom was dit onmogelijk volgens hen. We hebben er zelf een nieuwe rits in laten zetten. In totaal hebben we 5 lekke banden gehad. Dat kan natuurlijk gebeuren en daar waren we ook echt wel op voorbereid. Wat wel vreemd was, dat er 2 banden langzaam leeg liepen nadat we alleen maar over goede asfaltwegen reden. Hiervan bleek het ventiel versleten te zijn. Daarnaast kregen we een band mee waar al een flink stuk hout in zat. (en ja we hebben alles gecontroleerd bij de uitleg, maar dit was de reserveband die onder de auto hing. Niet te zien dus!) Deze band was dus ook zo lek.
Van de ene kant hebben we dus ontzettend veel pech gehad. Maar het is allemaal wel erg toevallig en vooral doordat we meerdere mensen spraken die niet waren te spreken over de auto.
Eenmaal terug in Windhoek een hele discussie met Gernot, de medewerker gehad. Ongelooflijk dat iemand zo onvriendelijk kan zijn. Hij lachtte ons recht in ons gezicht uit.
Doe ermee wat je wil, ik zou iig nooit meer bij Caprivi Car Hire huren.
Over de anderen bedrijven betreft; Hier heb ik in Afrika geen ervaringen mee. Maar dit werd ons door veel mensen aangeraden die van onze problemen hoorde. De service zal iig een stuk beter zijn. We hebben tenslotte een sloot geld betaald (inclusief 24 uurs service). Maar de service hebben we niet gekregen..
Misschien nog wat extra kleinigheden als je nog twijfelt:
Je krijgt een fietspomp mee om je banden mee op te pompen (iedereen op de campings had een elektrische pomp)
De koelkast werkt alleen op de accu als je rijdt. Je kunt dus niet voor meerdere dagen koelen. (bij de meesten zit er een extra accu in of kun je hem met elektriciteit aansluiten).
Succes ermee!