Caprivi Car Hire

• Sjors

Mochten er mensen zijn die van plan zijn om een auto te huren, hier wat tips.

De belangrijkste: Huur NIET bij Caprivi car Hire in Windhoek!!

Het beste is huren bij een groot (wereldwijd bekend) bedrijf, zoals Asco, Budget, Avis.

Mocht je pech krijgen weet je zeker dat je goede service krijgt. Ook zitten deze op meerdere plaatsen.

Als je toch bij Caprivi gehuurd hebt;

Check de banden goed, haal ze er desnoods vanaf. Er zit geheid dusdanige schade aan dat je binnen een dag lek rijdt.

Een belangrijke tip: neem de uitleg van de auto op, op video.

Zo kun je zelf dingen terug krijgen en heb je tevens bewijs van de dingen die zijn uitgelegd.

Veel belangrijke dingen worden namelijk helemaal niet uitgelegd. Als je dan pech krijgt en je belt om hulp, doen ze niets.

Ze zijn erg onbeleefd en niet behulpzaam. Mocht je iets kapot rijden (klapband, achterlicht o.i.d) laat dit zelf bij een garage repareren.

Als je dit niet doet, rekent Caprivi hier het 3 dubbele voor.

Als je keuze hebt om 24uurs service te kiezen of niet, doe dit niet. Deze krijg je namelijk toch niet.

Afijn, succes als je toch bij Caprivi hebt geboekt.

En anders, huur je auto bij een groot bedrijf!

Beter wat meer betalen dan je hele vakantie frustratie!

• An van Leeuwen

Prima info! nagel ze maar aan de schandpaal!! een gewaarschuwd mens telt voor twee!

• Wim1

Simon,

Ik weet uiteraard niet wat je meegemaakt hebt met Caprivi en dit zal ongetwijfeld een niet zo'n goede ervaring zijn geweest gezien je frustratie over dit bedrijf. Misschien kun je hier eens beschrijven wat er gebeurd is.

Overigens, heb jij meer ervaringen met autohuur in Namibie? Dit vraag ik omdat je ook Asco noemt, dus neem ik aan dat je ook ervaringen hebt met dit bedrijf. Verder noem je bedrijven die wel auto's verhuren maar. zover ik weet, geen 4 wheel drives met camp equipment.

Zelf kan ik alleen maar bevestigen dat ik verschillende mensen ken die via Caprivi gehuurd hebben en op een paar kleine probleempjes, o.a. lekke band (maar dit is niet abnormaal in Namibie) alleen maar goede ervaringen gehad hebben.

Zelf huur ik volgend jaar voor de 2e keer bij Caprivi en dit zou ik echt niet doen als ik slechte ervaringen met dit bedrijf zou hebben gehad.

Daarnaast begrijp ik de reactie van An niet “nagel ze maar aan de schandpaal”. Heb jij dan ook slechte ervaringen met Caprivi gehad? Als dat zo zou zijn, zou het op zijn plaats zijn om je reactie toe te lichten.

Als je deze niet gehad hebt, dan slaat je reactie nergens op en zou ik deze weghalen.

Groetjes,

Wim

P.s. neem aan dat er op dit forum diverse mensen zitten die ooit bij Caprivi gehuurd hebben. Misschien dat het voor iedereen informatief zou zijn als deze mensen ook hun reactie over dit bedrijf plaatsen zodat het wat objectiever wordt.

Zelf zal ik als de reacties overwegend negatief zijn dit in mijn overweging om hier te huren meenemen. En als ze overwegend positief zijn dan bevestigd dit mijn ervaring.

• vanunen

Beste Simon,

Met verbazing je bijdrage gelezen. Ik weet niet of ik een dergelijke actie wel gepast vindt. Zou zeggen leg je klacht neer bij de verhuurder of overkoepelende instanties en vecht het daaruit. Tevens opvallend dat iemand hier ‘wat roept’ en dat dit direct door een ander voor waar wordt aangenomen…

Karel

• amanda1

Simon,

Heel vervelend dat je een klacht hebt over Caprivi. Als je het via een reisburo hebt geboekt, kun je daar je klacht neerleggen en kunnen zij bemiddelen. Naar ik vrees dst je rechtstreeks geboekt hebt.

De frustratie die uit je bericht naar voren komt, komt op mij persoonlijk nogal onaangenaam over en maakt dat ik het minder serieus neem terwijl je het juist wel als waarschuwing bedoelt.

Een grote internationale maatschappij geeft overigens ook geen garantie op goede service. Ik heb 10 jaar in de reiswereld gewerkt en juist met kleine, lokale maatschappijen betere ervaringen.

Zo zie je maar.

Groeten,

Amanda

• Marc

“Mocht je iets kapot rijden (klapband, achterlicht o.i.d) laat dit zelf bij een garage repareren”. Ja, dat is toch logisch. In nederland bel je hiervoor toch ook niet de wegenwacht? :S

Probeer anders de volgende keer eens een georganiseerde groepsreis. :D

• Michel G

Hallo allen,

Wij hebben in 2007 bij Caprivi gehuurd (is natuurlijk al een tijdje geleden), en hebben absoluut geen negatieve ervaringen gehad.

Bij ons was 1 van de sjorbanden van de daktent losgeraakt, en deze had voor allemaal “sterren” gezorgd op de achterruit.

Tevens was bij het wisselen van 1 van de banden een wielbout afgebroken.

Voor al deze zaken (langzaam leeglopende band, afgebroken bout en kapotte achterruit) is ons toendertijd niets extra in rekening gebracht.

Nogmaals, dit was in 2007, maar dus geen negatieve ervaringen.

We hebben de auto toen via Namibie Expert Edgar bij Caprivi gehuurd!

• Sjors

Marc Schreef:

——————————————————-

> "Mocht je iets kapot rijden (klapband, achterlicht

> o.i.d) laat dit zelf bij een garage repareren".

> Ja, dat is toch logisch. In nederland bel je

> hiervoor toch ook niet de wegenwacht? :S

> Probeer anders de volgende keer eens een

> georganiseerde groepsreis. :D

Ik bedoel hiermee dat je ook zo terug naar het verhuurbedrijf kunt rijden (wat ik in andere forums gelezen heb).

Maar dan rekenen ze een nieuwe band voor 300 euro. Terwijl je dit zelf voor de helft van de prijs kunt regelen bij een garagebedrijf.

• Sjors

Even voor de duidelijkheid;

Mijn eerste bericht was wel degelijk serieus als waarschuwing/tip voor mensen die nog twijfelen of informatie willen.

Er zullen vast mensen zijn die geen problemen hebben gehad met het bedrijf.

Wij hebben erg veel ‘pech’ gehad met de wagen en iedereen die we tijdens de reis spraken was niet te spreken over Caprivi Car Hire of kende mensen die ook klachten hadden hierover.

Onze problemen begonnen met de canopy-door. De achterklep ging niet meer open doordat het sluitingssysteem was afgebroken.

Hier zit op dat moment je eten, drinken en zeil voor over de tent in. We konden dus niet in de achterbak en hebben onze route moeten wijzigen hierdoor.

Dat is natuurlijk al erg vervelend als je van te voren al permit en campings hebt betaald. Nadat we bij de toyota garage in Maun de achterbak open hadden gekregen hebben ze dit met een ijzerdraad vast gemaakt (ze kende dit systeem niet). Een dag erna brak hij opnieuw af en hadden we hetzelfde probleem. We hebben verschillende keren gebeld met het verhuurbedrijf (wat uiteindelijk een forse telefoonrekening op heeft geleverd). Maar zij waren erg onvriendelijk en ook nog eens niet behulpzaam. We hadden op zn minst verwacht dat ze vriendelijk konden zijn en misschien mee konden denken. Ze geloofde simpelweg niet wat we vertelde.. Hierna zijn bij het openen van de achterbak de veren nog een keer eruit gesprongen. Ongelooflijk wat een pech denk je dan. Maar hierdoor moesten we onze route weer wijzigen (hij ging nu niet meer op slot!!) Uiteindelijk heeft het ons een hele dag gekost om de achterklep bij een zelfstandige monteur te laten ‘repareren’. Ook de tentrits is kapot gegaan. Er zat maar 1 rits op de rails, waar er normaal 2 opzitten. De rist is helemaal kapot gespleten en de rist is van de rails gegaan. Ook dit hebben we gemeld bij het verhuurbedrijf. Maar wederom was dit onmogelijk volgens hen. We hebben er zelf een nieuwe rits in laten zetten. In totaal hebben we 5 lekke banden gehad. Dat kan natuurlijk gebeuren en daar waren we ook echt wel op voorbereid. Wat wel vreemd was, dat er 2 banden langzaam leeg liepen nadat we alleen maar over goede asfaltwegen reden. Hiervan bleek het ventiel versleten te zijn. Daarnaast kregen we een band mee waar al een flink stuk hout in zat. (en ja we hebben alles gecontroleerd bij de uitleg, maar dit was de reserveband die onder de auto hing. Niet te zien dus!) Deze band was dus ook zo lek.

Van de ene kant hebben we dus ontzettend veel pech gehad. Maar het is allemaal wel erg toevallig en vooral doordat we meerdere mensen spraken die niet waren te spreken over de auto.

Eenmaal terug in Windhoek een hele discussie met Gernot, de medewerker gehad. Ongelooflijk dat iemand zo onvriendelijk kan zijn. Hij lachtte ons recht in ons gezicht uit.

Doe ermee wat je wil, ik zou iig nooit meer bij Caprivi Car Hire huren.

Over de anderen bedrijven betreft; Hier heb ik in Afrika geen ervaringen mee. Maar dit werd ons door veel mensen aangeraden die van onze problemen hoorde. De service zal iig een stuk beter zijn. We hebben tenslotte een sloot geld betaald (inclusief 24 uurs service). Maar de service hebben we niet gekregen..

Misschien nog wat extra kleinigheden als je nog twijfelt:

Je krijgt een fietspomp mee om je banden mee op te pompen (iedereen op de campings had een elektrische pomp)

De koelkast werkt alleen op de accu als je rijdt. Je kunt dus niet voor meerdere dagen koelen. (bij de meesten zit er een extra accu in of kun je hem met elektriciteit aansluiten).

Succes ermee!

• Wim1

Hoi Simon,

Nu ik je verhaal lees herken ik het. Dit heb ik gehoord van een collega van me, via wie jij deze auto geboekt hebt bij Edgar.

Klopt dat?

Je hebt zo te lezen wel heel erge pech gehad en wat ik begrijp heeft Caprivi, om wat voor reden dan ook, niet adequaat gereageerd.

Wat ik gehoord heb van Edgar is dat in Maun de auto omgewisseld is, maar uit jouw verhaal lees ik dat dat niet waar is.

Ik heb Edgar nog gesproken toen ik bij hem informeerde voor een auto en hij vertelde me dat hij zou bemiddelen tussen jou en Caprivi.

Mogen wij weten wat hier uitgekomen is en wat er uiteindelijk voor schadebedrag, en waarvoor, in rekening gebracht is. En uiteraard of er in dit bedrag nog rekening gehouden is met jouw niet zo geweldig verlopen vakantie veroorzaakt door Caprivi? En de kosten die je zelf hebt moeten maken.

Trouwens wat de kapotte band betreft. Caprivi is, als ik lees wat ze in rekening brengen. erg duur en gebruiken, volgens mij, banden die alleen in Windhoek te krijgen zijn, dus het wordt heel moeilijk om onderweg een band te kopen die in hun ogen voldoet.

Hebben ze wel rekening gehouden met het feit dat de kapotte band een gebruikte was en dus al gedeeltelijk versleten?

Trouwens wel een lucratief handeltje. Als ze voor elke kapotte band Euro 300 in rekening brengen hoeven ze waarschijnlijk nooit geen nieuwe banden zelf te betalen.

Groetjes,

Wim