Homeb & Goanikontes - Oasis Camp

• Ineke

Beste forum lezers,

Komende zomer ga we weer naar Namibië.

Heeft iemand recente ervaring met Homeb campsite in het Namib Naukluft Nat. Park.

En met Goanikontes - Oasis Camp. Ik zoek nl nog een kampeerplek op de route naar Erongo mountain camp.

Heeft iemand wandel ervaring opgedaan in de Erongo mountains?

Groet Ineke

ineke-johan-neuteboom.freehostia.com

• Luuk

Ineke, voor Homeb moet je een permit hebben om er te kunnen komen. Je gaat daar eigenlijk naar toe om een trip door de Namib te maken. Dit kan weer alleen met een gids (bv uri adventures of Coastal tours).

Goanikontes is gesloten. Vanaf daar is het niet ver meer naar Swakopmund iets meer dan een uur.

Om Erongo maountians liggen veel overnachtings mogelijkheden, soms alleen lodge maar ook veel met campeer mogelijkheden. Hohenstein, Ameib en aande kant van Omaruru Wandelen kan daar heel goed, er loopt geen gevaarlijk wild los (uitgez slangen).

Luuk

• Ineke

Beste Luuk,

Bedankt voor je reactie.

Inmiddels zijn we wat verder gevorderd in het plannen van de reis.

Op het duitse forum heb ik veel gelezen over Homeb.

We willen daar alleen overnachten. En een wandeling maken vanaf de campsite. Ik van andere gehoort dat dat prima kan.

Goanikontes is ook open heb ik begrepen van reizigers op het duitse forum. Vandaar dat we na Homeb (via Swakupmund) naar Goanikontes afreizen.

Ik zal jullie na de vakantie een update geven van hoe het was.

Groeten Ineke

• Luuk

prima, let er wel op dat je voor dat gedeelte van Namib Naukluft park een permit nodig hebt!

• Ineke

Klopt.

In Windhoek gaan we de permits ophalen voor ons verblijf in het Namib Naukluft park.

De eerste dagen verblijven we nl bij Bloedkopje (Rock sculpture trail) en Homeb.

Groet Ineke

• Namibië Expert

Ik kan je Erongo Mountain Camp aanbevelen. Erg mooi!