Vanaf juli tot plm 15 december 2012 willen wij een reis gaan maken naar SA, Botswana, Namibie, Zimbabwe en Zambia. We zijn nu op het punt reis- en annuleringsverzekering aangekomen. Heeft iemand hier ervaring mee voor zo'n lange periode?
Jazeker, de Special Isis verzekering van De Goudse. Bel eens met de Joho Company, die weten alles over verzekeringen in het buitenland. Zij kunnen je advies geven en m online afsluiten. Ik ben nl zelf werkzaam bij Isis en dit is een verzekering speciaal voor lange reizen. Joho verkoopt overigens niet alleen Isis.
Gr,
Amanda
Ik denk dat er meer bij komt kijken als een simpele doorlopende reisverzekering. In ieder geval al de uitbreiding naar 180 dagen, een uitbreiding voor medische kosten, geld wat meeverzekerd moet worden. Dan zit ik bij de eerste de beste verzekeraar al op een veelvoud van die 8 Euro per maand!
gtx
Frans
Zoals gemeld werk ik bij een reisverzekeraar met verzekeringen speciaal oor mensen die lang op reis gaan. Je normale doorlopende reisverzekering heeft vaak een maximaal aantal dagen waarin je aaneengesloten op reis mag. Bij sommigen mag je wel 365 dagen weg.
Als je korter dan een jaar wegblijft, kun je je zorgverzekering niet opzeggen. Een reisverzekering dekt dan aanvullend de medische kosten die de zorgverzekeraar niet uitkeert. Als je nu een reisverzekering hebt, vraag die verzekeraar hoelang je op reis mag en of je dat kunt uitbreiden naar een langerer tijd. Anders kun je een reisverzekering apart afsluiten voor langerer tijd. Geld is niet altijd meeverzekerd en indien wel, dan heel beperkt. Verder dekt een reisverzekering extra reiskosten, bagage, repatriering, ziekenhuisopname, soms ook rechtsbijstand en aansprakelijkheid.
Denk overigens niet dat schade aan of met de auto gedekt is, daarvoor dien je lokaal een verzekering af te sluiten.
Een annuleringsverzekering vergoedt de annuleringskosten als je voor vertrek je reis moet annuleren omdt je bv ernstig ziek wordt, of een familielid, omdat je werkeloos wordt, onverwachtveen huurwoning kijgt, onverwacht geen visum krijgt etc. Ga goed na wat je bij annulering van bv ticket, auto, accommodaties die je van tevoren geboekt hebt, kwijt bent als er onverhoopt iets gebeurt. Ik sluit er altijd 1 af omdat ik veel van tevoren boek en dus betaal.
Een losse annuleringsverzekering kost zo'n 5% van de reissom en moet je snel na het boeken van je reis afsluiten.
Ik weet niet wat je precies wilt weten, misschin heb je hier wat aan.
Dank je Amanda1. Ik zit met het annuleringsgedeelte te kijken. Omdat de meeste verzekeringen maar dekken tot een 5 a €6000. Met de autohuur kom ik daar overheen en zoek een mogelijkheid om dat extra gedeelte te laten dekken. (voor 2 personen). Als ik dat bij Mondial bijvoorbeeld onderbreng (reis- en annul) kom ik op een €800,- en leek me vrij veel. Vandaar de vraag of er andere ervaringen waren.
Dank je voor de uitleg.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?