graag informatie.

• elly

Wij willen graag in november 2012 een rondreis maken van 16/19 dagen in Namibie.

Nu ben ik al op heel veel sites geweest die die reizen aanbieden,en ook al veel info en wat offertes opgevraagd,en ziet er allemaal prachtig uit.

Maar ik schrik erg van de prijzen,als je vlucht en auto en overnachting bijelkaar opteld zit je al gauw aan de 5000 euro voor 2 personen.

Mijn vraag is nu,heeft iedereen via een reisorganisatie geboekt? Of is er ook een mogelijkheid om alleen de vlucht te boeken vanuit frankfurt en dan in Namibie alles zelf te regelen,en ben je dan voordeliger uit?

Misschien heeft iemand op dit prikbord ideeen en tips voor mij.Wij hoeven niet allemaal luxe hotels of lodges wat nachten in een tent lijkt ons ook wel wat.

Wel willen wel graag veel wild zien en kennis maken met de himba en de bosjes mensen en ook een bezoek aan de cheeta farm .

we hopen op veel informatie.

Gr Elly

• Maaike

Je kunt voor een indruk en ideeen op onze niet com. site www.bjusterbaarlik.nl kijken. We zijn 2 x op eigen gelegenheid door namibie getrokken. Op onze site staan 2 reis-/route verslagen, veel foto's en een lijst met tips. Je kunt prima alles zelf regelen zonder een organisatie in te hoeven schakelen.

p.s.

Je kunt natuurlijk ook heel veel tips hier op het prikbord lezen d.m.v. het gebruik van de zoekfunctie.

• marvis

Hallo Elly,

Wij gaan zomer 2012 naar Namibië en hebben zelf de route uitgestippeld, zie onze website www.hmvaniersel.nl.

Hierna hebben we bij diversen een prijs voor de rondreis incl. 4x4 huurauto aangevraagd, maar bleven toch nog met vragen zitten, maar bij de meeste organisaties kan je alleen via internet informatie krijgen. Dus daarom hebben we bezoek gebracht aan het reisbureau Out in Africa in Vlaardingen en hebben daar goede adviezen over de reis gekregen en zij hebben voor ons ook alle accomodaties geboekt en we hebben gemerkt dat je er op tijd bij moet zijn omdat diverse hotels / lodges al vol zaten, dit al ca. 8-9 maanden voor de reis.

We zijn tot nu toe zeer tevreden over dit reisbureau want we hebben onze route al eens gewijzigd en dit is allemaal goed geregeld.

Marthy

• Akire_Zutphen

Wij waren er in december 2011. Grotendeels zelf geregeld.

Gereisd met 4x4 met tenten op het dak. Een enig avontuur. Veilig, handig, alles bij de hand, dichtbij de mooiste plekken en niet te duur.

Overnachten op heel leuke plekken.

Enkele Campsites in Etosha en bij Sesriem gereserveerd.

Bleek achteraf in december niet nodig. De rest wel van te voren uitgedacht en een aantal mooie plekken op een lijst gezet. Ter plekke hier en daar geschoven in programma. Lekker vrij gevoel geeft dat.

Via goingafrika.nl die populaire plekken gereserveerd.

Op zich prima. Maar zij werken via Explore Namibia. Zitten in Nambie zelf en hebben Nederlandstalig personeel in dienst. Kun je ook rechtstreeks mee overleggen.

Auto via Explore Namibie gehoord. Maar je kunt ook zelf direct via Asco Carhire huren. Echt prima materiaal, professioneel en zo.

We hadden een geweldige reis. Prachtig land. Als je recente tips wilt, mag je gerust ook eens bellen.

De campsites die wij hebben bezocht, staan met een beoordeling elders op dit forum.

Ik heb net eens berekend wat alles gekost heeft. Inclusief vlucht (Frankfurt) autohuur, alle overnachtingen, al het eten, alle entrees van de national parks. 2000,- pp. Ik kan je vertellen dat het slapen in lodges echt een stuk duurder is. Offertes via allerlei bureaus vielen ook echt veel duurder uit. Zelfde als je net als wij gewoon gaat kamperen.

Veel plezier bij de voorpret

• Walter

Erika Welgraven Schreef:

——————————————————-

> >

> Ik heb net eens berekend wat alles gekost heeft.

> Inclusief vlucht (Frankfurt) autohuur, alle

> overnachtingen, al het eten, alle entrees van de

> national parks. 2000,- pp.

Je moet er wel bij vertellen hoelang je geweest bent en met hoeveel personen je de auto gedeeld hebt…

• dekruijf

Hallo,

Bij Goingafrika.nl gekeken, maar ik kom toch echt niet aan 2000 euro p.p. Kijk ik niet goed of zijn de prijzen zo verhoogd?

Groet,

Diana

• Petra64

Wij komen ook een stuk duurder uit. Autohuur met daktent voor 2 personen stuwt de prijs al flink omhoog.

Hebben een vlucht vanuit amsterdan-frankfurt - windhoek net onder de €1000,00

We zitten voor de verhuur wel in de duurste periode,dat zal ook wel schelen.

Overnachtingen,eten, benzine, entreegelden en excursies ter plaatse……al met al zitten we toch boven de €5000,00 voor 2 personen