Mensen die na 01-02-2012 naar Botswana (Chobe) willen moeten eerst even onderstaande links lezen. Er is wat aan het veranderen
Eea blijkt niet meer discutabel te zijn, borden worden reeds geplaatst!
Dit zijn geen goede berichten.
Als ik het goed lees dan betreft het de route langs de rivier.
Kan me bijna niet voorstellen dat ze uit het hele park iedereen voor een groot gedeelte van de dag gaan weren.
De bedoeling van kamperen in bijvoorbeeld Ihaha is om vrijheid te hebben en om zelf gamedrives te doen, als je alleen maar tussen 09.00 en 14.30 mag rijden dan is de lol er snel af.
Als ze dat gaan doen, dan denk ik dat het toerisme in deze streek geen lang leven meer heeft.
Lees overigens niets over Moremi.
Groetjes,
Wim
Zijn die nu helemaal op hunne kop gevallen. Er is een wereldcrisis en dan gaan zij zoiets doen. We moesten ze boycotten en allemaal naar Namibia, Zambia of elders gaan. Het is nu al niet te betalen en afgrijselijk slecht georganiseerd. Vorige zomer waren we nog in Ihaha met een boeking een jaar op voorhand en als je daar dan aankomt is de kampeerplek vol.
En ze zijn al wegenbordjes aan het zetten. Waar halen de Botswanezen die vandaan? normaal kan je nergens de weg vinden omdat ze vertikken ergens een klein bordje te zetten.
Shame on them
Bridget
Zojuist gelezen op internet i.v.m. nieuwe regels Chobe per 1 feb 2012
DWNP schijnt gezegt te hebben dat alle kampeerders op Ihaha zich vrij in westelijke richting van Serodela kunnen bewegen. Dus zonder boeking vooraf. Wel bijft de omgeving tussen Serodela en Kasane onderhevig aan boekingen.
Als dit waar is dan is dat goed nieuws voor degene die een kampeerplaats in Ihaha geboekt hebben.
Hallo,
mijn vriendin en ik reizen in mei naar Namibie/Botswana.
We zijn nu bezig met het boeken van onze laatste week.
We willen van kasane naar Savuti rijden, is dit nu wel mogelijk? En wat is anders ons alternatief?
Is het met een Trax camper aan te raden om van Kasane naar Savuti te rijden over de Chobe Route?
Gr,
S. Koch
Vandaag gelezen op het Duitste Namibie Forum:
Hallo!
Sind gerade aus Namibia und Botswana zurück!
Vom 12.3. - 17.3. waren wir im Chobe und Kasane!
Habe mir ja davor auch so meine Gedanken gemacht und was war???
NICHTS!
Wir wurden auf nichts hingewiesen und konnten über das Sidudu Gate zu jeder Zeit rein und raus! Genauso wie die Jahre davor!
Hätte ich nicht im Forum etwas über die Einschränkungen gelesen wüssten wir selbst jetzt da wir dort waren nichts davon! ????!!!!
Viele Grüße
Alexandra
http://www.namibia-forum.ch/forum/34-diverses/220877-chobe-waterfront-massive-einschraenkung-ab-01-feb.html?limit=6&start=120
Wim
Ik heb ook op dat forum gelezen dat er nu geen beperkingen zijn, maar dat dit ook kan komen omdat het laagseizoen is en dus niet veel drukte op de wegen. Als het drukker wordt, kan het zo maar zijn dat de regels ineens wel weer van kracht zijn. Afwachten dus, maar het geeft in elk geval goede moed! Wij zullen het in mei/juni ervaren.
Groeten,
Amanda
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?