Camperen in juli. Moet je reserveren???

• juul 81

Hoi!

We hebben net onze tickets naar Kaapstad geboekt en 3 weken een 4x4 met daktent geboekt. Vanuit Kaapstad willen we de highlight (incl. 3 dagen etosha) in Namibie gaan bekijken. Ik denk prima te doen qua tijd…?

Ik was benieuwd of het raadzaam is de campings vooraf te boeken omdat het ook de vakantietijd van de ZA en nambiers is. Kunnen jullie mij tips geven? Ik ben heel benieuwd!

Groetjes,

Julie

• Bridget

Beste Juul

De privé-campings moet je niet echt reserveren (hoewel het toch zekerder is), maar Etoscha, de duinen en andere parken wel. Anders kom je er niet meer in.

Reserveren is echter niet interessant want dan moet je continu rekening houden met de dagen en kan je niet echt vrij kamperen. En wat als je eens pech hebt onderweg dan loopt alles in het honderd. Het is een moeilijke beslissing.

Wij proberen altijd aan het begin en het einde van de reis te reserveren maar tussenin niet.

Succes

Bridget

• juul 81

Hoi Bridget!

Dankjewel voor de info.

Begrijp ik het goed dat je buiten de parken niet echt hoeft te reserveren, maar in de parken wel? Dus we kunnen op de bonne fooi gaan en dan net buiten de parken overnachten. Zodoende voorkomen we dat geplan…?

Wat denk jij?

Groetjes Julie

• Erik en José

Hoi Julie,

Buiten de nationale parken hoef je inderdaad niet echt te reserveren, je kunt de pech hebben dat de campings vol zit maar dat is ons nog maar 1 keer gebeurd. Je kunt als je bij bv. Etosha binnen komt alsnog informeren naar een plaats op de camping. Er komen altijd nog plaatsen vrij op het laatste moment doordat organisaties hun gereserveerde plaatsen niet vol krijgen.

Hou er wel rekening mee dat er net buiten de parken de campings niet voor het oprapen liggen en dat je dus nog soms een flink stuk zult moeten rijden. Om er je er enigzins op voor te bereiden kun je op de site van Tracks4Africa kijken, daar staat een online kaart met erg veel info.

Tracks4Africa

en dan onder T4A maps - Africa maps

Verder is er natuurlijk ontzettend veel informatie te vinden op dit prikbord!

Succes!

gr Erik