Autohuur Namibie/Botswana en route

• paula en sanne

Hallo allemaal,

Met veel interesse hebben we de discussies gelezen. We zijn zelf van plan om rond half mei vanaf Windhoek richting de Victoria Falls te reizen en hebben hier drie weken voor ingepland. Is dit volgens jullie voldoende en hebben we misschien nog een paar dagen over om naar Zambia te gaan? Vanaf Victoria Falls zullen we vliegen naar Johannesburg en dan hebben we nog een week om richting Mozambique te gaan.

Verder de vraag over autohuur. Op internet hebben we al verschillende sites bezocht, maar het is lastig om een site te vinden waar we een auto kunnen huren in Namibie (Windhoek) om deze vervolgens af te leveren bij de Victoriafalls. Hebben jullie tips of ervaringen hiermee? We zijn gewend om te backpacken en willen dus ook eigenlijk low-budget reizen. Is het dan echt noodzakelijk om een 4x4 te huren of kan dit ook met een andere auto?

Hoop dat jullie ervaringen ons kunnen helpen om onze reis verder voor te bereiden. Alvast bedankt!

Groet,

Paula en Sanne

• Namibië Expert

Beste Paula en Sanne,

3 weken is een mooie periode om vanaf Windhoek naar Vic Falls te gaan.

Windhoek-Sossusvlei-Swakop-Brandberg-Damaraland-Kaokeland-Etosha-Caprivi en deel Botswana kun je dan prima doen.

• TjitskeWJ

dag Paul en Sanne,

Wij hebben vorig jaar mei/juni in Namibië en Botswana rondgereisd (tot Okavango Delta). Geweldige reis! Mag ik je een tip geven als je gaat kamperen: neem warme slaapspullen mee voor de nacht, een kruik is ook geen overbodige luxe :-). Zodra de zon onder ging, daalde de temperatuur in rap tempo tot rond het vriespunt.

En wat de auto betreft, ik weet dat Riksja auto`s verhuurt die je in Windhoek kunt huren en bij Vic Falls kunt achterlaten. Zo`n ‘one way fee’ kost wel een paar duiten.

groet,

Tjitske

• amanda1

Ik zie op de site van Travelhome dat verhuurder Britz het ook doet, maar het kost je wel ZAR 7500, zo'n 750 euro. Beetje prijzig!

• Bellefleur

Namibië Expert Schreef:

——————————————————-

> Beste Paula en Sanne,

> 3 weken is een mooie periode om vanaf Windhoek

> naar Vic Falls te gaan.

> Windhoek-Sossusvlei-Swakop-Brandberg-Damaraland-Ka

> okeland-Etosha-Caprivi en deel Botswana kun je dan

> prima doen.

Ik blijf het zo jammer vinden dat het de meeste reizigers gaat om zo maximaal mogelijk kilometers te rijden. Natuurlijk kan het maar is dat echt wat je wil, lange dagen rijden?

• John54

dropoff-fees Vic Falls:

Africa 4x4 Rentals: N$ 4300

African Tracks: N$ 4300

• paula en sanne

Bedankt voor jullie reacties! Het is inderdaad erg duur om je auto in een ander land achter te laten.

Inmiddels hebben we de plannen gewijzigd en gaan we niet naar Mozambique. Maar we vertrekken vanaf Kaapstad via Namibie en Botswana om in Johannesburg te eindigen.

Scheelt ons een stuk in de portemonnee :)

Gr. Paula en Sanne