navigatie kaart

• Roeldekrom82@hotmail.com

Hoe kun je het beste reizen in Namibie? Met een ouderwetse kaart of toch een navigatiesysteem. Ik heb nog niet heel goed rondgekeken maar zag op de site van tomtom een kaart voor zuiderlijk afrika van 79 euro.

Ik kan deze natuurlijk ook huren bij aankomst. Weten jullie wat de prijs is voor huur?

Ik ben benieuwd!

Groet,Roel

• Frans

Je kunt in Namibië het beste reizen met een Garmin en kaarten van (www.)Tracks4Africa(.com) !!

• Erik en José

Ben het met Frans eens. De kaarten van T4A zijn erg handig met veel info. Om een idee te krijgen kan je de online versie eens bekijken op http://tracks4africa.co.za/maps/africa/

Een Garmin huren kost je gemiddeld zo'n € 5,00 per dag. Bij sommige aanbieder krijg je hem er tegenwoordig ook al gratis bij, even vergelijken dus. Je kunt er natuurlijk ook eentje in Nederland kopen, simpele versie op marktplaats al voor zo'n € 50,00, en dan de kaarten er op zetten.

groeten Erik

• Wim1

Als je op de normale wegen blijft in Namibie dan zou ik mijn geld in de zak houden.

Met een kaart van het verhuurbedrijf en de goede richtingaanwijzingen langs de weg zijn meer dan voldoende.

Groetjes,

Wim

• Erik en José

Het is inderdaad maar net wat je in Namibie gaat doen. Blijf je op de hoofdwegen dan volstaat een gewone kaart. Ga je verder Namibie in (Kaokoveld e.o.) dan kan je eigenlijks niet zonder navigatiesysteem. Maar buiten dat vond ik het sowieso een erg handig hulpmiddel. Maar die beslissing moet een ieder voor zich zelf maken.

groeten Erik

• Frans

Dan beperk je jezelf wel heel erg in het bekijken van het land. Zoveel mooie plekken vooral in het noorden maar zeker ook daarbuiten waar je met de kaart van het verhuurbedrijf echt niet komt!!

• Wim1

Volgens mij lees je niet goed Frans.

“Als je op de normale wegen blijft is een kaart meer dan genoeg”.

Niet iedereen gaat onherbergzame gebieden in waar je eigenlijk alleen maar moet komen als je met meerdere auto's rijdt.

Als je deze gebieden in gaat is inderdaad een gps, maar ook een sateliettelefoon onontbeerlijk.

Groetjes,

Wim

• TjitskeWJ

Wij hebben vorig jaar 4 weken in Namibië rondgereisd met een ouderwetse kaart. Gekocht via internet van ‘Reise know how’ (reise-know-how.de), schaal 1:1 200 000, watervast en overschrijfbaar. Alles staat erop, ook lodges, campings, landingsstrips. Niet ene keer verdwaald.

• Frans

Ik lees prima maar jij begrijpt het niet

Wat ik bedoel is dat er tracks zijn die prima te berijden zijn maar niet op de kaart staan wat geen onherbergzame gebieden zijn en waar je zeker niet per se in colonne hoeft te rijden.

Zelf wel eens met een Garmin met T4A gereden?

• Wim1

Snap wat je bedoelt, maar het zou fijn zijn, als je een aantal van deze tracks weet waarvan de wegen niet op een normale wegenkaart staan, deze met de leden van het forum te delen.

Misschien komen mensen dan wel op een andere indeling van de route voor hun vakantie.

Groetjes,

Wim