Mahangu Safari Lodge of Ngepi?

• amanda1

In mei willen wij 2 nachten of in Ngepi kamperen, of op de campsite van de Mahangu Safari Lodge. Kan iemand mij adviseren welke van de 2 te kiezen?

Groeten,

Amanda

• Frans

Afgaande op de info op internet zou ik zeggen Ngepi :) maar ben ook heel benieuwd naar de reactie want het ligt ook op mijn route.

Overigens ben ik daar al eens op Bum Hill geweest, een community campsite. Netjes, schoon, ziet er leuk uit aan het water.

• Marc

Beide zijn top! Mahangu is luxer met een mooier terras op/over het water. Maar de tree-huts in Ngepi zijn een must!

• Bridget

Beste Amanda

Zeker Ngepi, dit is een must: Gezellige mensen, laidback sfeertje, toffe bar, prachtig uitzicht op de rivier, originele WC's, je kan er eten, souvenirs kopen, vrienden maken, info krijgen, boottochtjes etc.

Enige nadelen: te druk en het is meestal vol want ze doen nu ook aan voucher-boekingen waardoor de individuals meestal uit de boot vallen.(gelukkig niet letterlijk want dat is daar niet gezond vermits er veel crocs in de rivier zitten).

Bridget

• Ineke

Beste Amanda,

Wij zijn in 2009 in Ngepi geweest. Mij is het tegengevallen. Dit jaar gaan we weer naar deze regio en gaan dit keer ergens anders kamperen. Wij hebben dit keer gekozen voor Goabaca community camp, omdat wij daarna doorgaan naar het oosten. Zelf zou ik jullie adviseren om te kiezen voor Mahangu safari lodge. Ik lees daar op het Duitse Namibië forum veel goede recensies over. Mahangu ligt dichter bij Mahango Game Reserve. En ik neem even aan dat jullie daar naar toe willen.

Meer over ons verblijf bij Ngepi kun je lezen op onze website.

ineke-johan-neuteboom.freehostia.com

Veel plezier met de voorbereidingen van jullie vakantie.

Groeten Ineke

• amanda1

Hallo Bridget en Ineke,

Bedankt voor jullie reactie. Ik lees over Ngepi inderdaad dat het een aparte sfeer heeft en grappig sanitair heeft. Maar ik ben bang dat het vol met overlanders zit, en daar houden wij minder van. Tenminste, niet van lawaai.

Ineke, ik heb jullie verslag inderdaad gelezen, al enige tijd geleden. Kan niet missen als je op Google zoekt :-). Waarom is Ngepi jullie tegengevallen?

Aan de ene kant zal onze reis uit natuur en rust bestaan en daarom kan Ngepi een leuke afwisseling zijn. Aan de andere kant moet het s nachts wel stil zijn zodat je wel van de natuurgeluiden kunt genieten.

Zo twijfelen we ook nog tussen Mazambala Isand Lodge campsite en Kwando campsite. Hebben jullie hier ook ervaring mee?

Groeten, Amanda

• Ineke

Beste Amanda,

Het is natuurlijk heel persoonlijk. Wij hadden bij Ngepi eigenlijk wel een prima plek, met uitzicht op het water.

Het restaurant viel tegen. We waren ook bijna de enige gasten.

Voor het grappige sanitair kom ik niet. Persoonlijk hecht ik meer waarde aan goed werkend sanitair.

Door de vele verhalen hadden we waarschijnlijk meer verwacht. Het was echt niet zo bijzonder.

Komende zomer gaan we naar de Kwando campsite. Daar heb ik dus nog geen ervaring mee, maar heb er wel goede recenties over gelezen.

Groet Ineke

• Michel G

Hallo Amanda,

Wij hebben reeds 3 keer bij Mahangu Safari Lodge geboekt, waarvan we er 2 keer ook daadwerkelijk zijn geweest, en het is ons daar zeer goed bevallen.

Dit was ook eind april - begin mei, dus vlak na de regentijd.

In 2009 waren we er vlak na het hoge water, en waren ze net weer een week open. We zouden er op de camp site staan, maar dat was onmogelijk door het water.

We zijn toen met een bootje naar de lodge gebracht, via een gegraven kanaaltje, omdat de weg naar de lodge nog volledig onder water stond.

http://members.home.nl/mjgeerligs/vakantie%20zuidelijk%20Afrika%202009%20(NAM-BW-NAM)/2009_09_Popa%20Falls_Mahangu/

Ze hebben ons toen ondergebracht in een “safari tent”, wat zeker geen straf was, zonder dat we er extra voor hoefden te betalen.

In 2010 zouden we er weer camperen, maar ze waren wederom gesloten door het hoge water. We zijn toen uitgeweken naar de campsite van Nunda Lodge.

Ook prima, maar wel wat duurder, en qua ligging wat minder (niet alle plaatsen liggen aan het water) en ook wat verder van Mahangu Park. Ook het restaurant was minder.

Vorig jaar zijn we wederom in Mahangu Lodge geweest, en hebben we “eindelijk” op de campsite gestaan, en wel de op die die het verst van het hoofdgebouw

verwijderd is. Ruime plaats, lekker rustig, prima sanitair en een goed restaurant voor de dagen dat je niet zelf wilt koken.

Als je vroeg in het seizoen boekt, zeg maar eind april - begin mei, dan loop je dus het risico dat ze door hoog water niet open zijn. Houdt dus de berichten hierover

nauwgezet in de gaten (Geldt ook voor andere lokale lodges). Uitwijken naar een lodge in de buurt is normaalgesproken geen probleem, maar kan je op extra kosten komen te staan.

Als het water nog hoog staat, dan bestaat een gerede kans dat je ook het gedeelte van Mahangu Park dat aan de rivier ligt (linker zijde van de hoofdweg richting Botswana) niet in kunt / mag.

Dit is wel het gedeelt met de beste wild kansen. Het gedeelte rechts van de hoofdweg is qua wild minder interessant, en heeft ook een aantal stukken moeilijk te berijden zandwegen met

zeer diep zand, waarvoor je absoluut een gedegen 4x4 nodig hebt.

Veel succes met de voorbereidingen.

• amanda1

Hallo Ineke,

Ik zie dat jullie al eens een Trax hebben gehuurd en dit jaar de Aha. Ben benieuwd hoe dat bevalt! Wij hebben de Discoverer X geboekt. Vorig jaar zijn we alleen in Namibie geweest en niet in Botswana en heben we met een gewone Discoverer 4 camper rondgereden. Prima te doen, heel veel comfort in de camper. Maar niet geschikt voor Botswana.

Zowel camp Kwando als Mazambala hebben goede recenties. Heb ook nog op het Duitstalige forum gekeken. De foto's op de website van Kwando zien er mooier uit dan die op de Mazambala site, maar dat zegt niet alles. Bij Mazambala kun je je accu's weer opladen in elk geval.

Groeten,

Amanda

• Erik en José

Hoi Amanda,

2 jaar terug hebben wij op de campsite van Camp Kwando gestaan. Prima overnachtingsplek. Ze hebben nog onderscheidt tussen ‘'gewone’' campsite en private campsite. Wij hebben op de ‘'gewone’' gestaan. Je staat er onder bomen. De private campsites liggen wat verder weg en hebben eigen sanitair. Er is een mooi zitje aan het water en een klein zwembad waar je je even lekker kan opfrissen. Personeel vonden wij vriendelijk en behulpzaam. Er zijn mogelijkheden om een game drive of boottrip te maken. Wij hebben hier geen gebruik van gemaakt.

groeten Erik