Rijden van Kaapstad naar river canyon Namibie

• Roeldekrom82@hotmail.com

Hoi!

In July heb ik samen met mijn vriendin een auto (4x4) gehuurd om van kaapstad naar Etosha (Namibie) te rijden en weer terug.

We komen op vrijdagavond aan en op zaterdagochtend om 8 uur halen we de auto op en willen we richting namibie rijden.

Hierover heb ik een vraag. We willen de tweede dag dat we de auto hebben bij de river canyon zijn. Het is een flinke afstand om in twee dagen af te leggen, maar willen dit wel gaan doen!

Hebben jullie tips voor ons hoe te rijden en waar te overnachten om toch nog wat moois te zien in de tussentijd. We hadden het idee om naar Springbok te rijden. Eerst dat zou dat 7,5 uur rijden betekenen en tweede dag 5 uur. Is dat wat of zouden jullie het anders doen?!

Ik hoor het graag! :-)

Groet Roel

• Bridget

Beste Roel

Dat moet lukken. Let wel op dat het in de winter (onze zomer) onderweg wel heel slecht weer kan zijn in de bergen die je door moet. Sneeuw, regen, wind, mist is allemaal mogelijk. En onderweg is niet echt veel te zien. En Springbok heeft genoeg campings en guesthouses om in te overnachten. Het is ook heel simpel rijden: altijd rechtdoor.Van het moment dat je in Namibia bent is het wel heel mooi.

Groetjes

Bridget

• Ineke

Beste Roel,

Wij hebben deze route gereden in 2007.

Omdat het een tweebaans weg is, moet je rekening houden met oponthoud als je grote vrachtautos voor je hebt. Die kun je niet altijd 1-2-3 inhalen.

De route is verder eenvoudig. Wij hebben het ook ruim in twee dagen gedaan.

Wij hebben overnacht bij camping Rondeberg (Clan William). En op de terugweg bij Kamieskroon.

Maar ik zou gewoon gaan rijden, en niet van te voren iets plannen. Op het moment dat je wilt stoppen, zoek je een camping. Het is dus wel handig om een lijstje te hebben met de mogelijke campsites die je kunt tegenkomen. Zoals al gezegd op de heenreis zijn er nog niet veel attracties onderweg. Maar je geniet alleen al van het desolate karakter van het landschap en het langzamerhand steeds kaler wordende landschap.

Gaan jullie ook terug naar Kaapstad. Dan kunnen jullie misschien al genieten van de bloemen op de terugweg.

Meer details over deze tocht op onze website.

ineke-johan-neuteboom.freehostia.com

Veel succes met de voorbereidingen.

Groet Ineke